نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با ظریف دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ - 08June 2021

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با ظریف دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در سفر به جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پایان یافتن بحران یمن، به تحولات پس از آغاز بحران در این کشور اشاره و بر ضرورت رفع محاصره از مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به مردم یمن تاکید کرد.

ظریف با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه جنگ راه حل بحران یمن نیست، تاکید کرد تنها از طریق گفت‌وگو‌های سیاسی و روش‌های مسالمت آمیز می‌توان به وضعیت اسفبار کنونی یمن که با گذشت شش سال مردم این کشور را در معرض فاجعه انسانی قرار داده است پایان داد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان نتایج مذاکرات خود با طرف‌های ذیربط در خصوص بحران یمن قرار داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار