دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تلاش صهیونیست‌ها برای سرپوش‌گذاشتن بر فرار از پذیرش بازنده بودن در میدان جنگ

اولین و مهم‌ترین هدف مجموعه رژیم صهیونیستی از دور جدید تنش‌افروزی و حمله به شهروندان فلسطینی را می‌توان تلاش تل‌آویو برای گذار از بحران و سرپوش گذاشتن بر شکست خود در درگیری‌های ۱۲ روزه غزه ارزیابی کرد.
کد خبر: ۴۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ - 09June 2021

تلاش صهیونیست‌ها برای سرپوش‌گذاشتن بر بحران و فرار از پذیرش بازنده بودن در میدان جنگگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه اخیر غزه شکستی سخت را از سوی نیروهای مقاومت متحمل شد که در صحنه داخلی این رژیم و نیز در سطح جهانی بازتابی گسترده را به همراه داشت. لذا به نظر می‌رسد، اکنون رژیم صهیونیستی در پی آن است که با بحران آفرینی این شکست را اذهان پاک کرده و کانون توجهات را از شکست این رژیم منحرف کند.

در همین راستا رژیم صهیونیستی در دو هفته اخیر موج جدیدی از فعالیت را در راستای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از محله سلوان در مرکز شهر آغاز کرده و حتی در این راستا به خشونت نیز متوسل شده و بنابر گزارش‌های منتشر شده 23 شهروند را نیز مجروح کرده‌اند.

در سطحی دیگر، گزارش‌ها از این امر حکایت دارند که صهیونیست‌ها در روزهای گذشته پرواز پهپادها بر حریم هوایی غزه را در دستور کار قرار داده‌اند که البته نیروهای مقاومت در ساعات پایانی پنج‌شنبه و بامداد جمعه به شکل متعدد به اسکادران پهپادهای اسرائیلی که در ارتفاع پایین در حریم هوایی غزه و شمال آن پرواز کردند، شلیک کرده‌اند.

الوقت گزارش داد که طبق گفته شاهدان، پهپادهایی با حجم کوچک و با نور مخفی بودند که بعدا مشخص شد از نوع کوادکوپتر هستند. این پهپادها در محله‌های الزیتون، الشجاعیه، التفاح (در شرق) و اردوگاه الشاطیء، تل‌الهوای و الرمال (در غرب) و در شمال اردوگاه جبالیا، بیت لاهیا، محله الکرامه پرواز کردند. گفته شده تعداد پهپادها بین ۲۰ تا ۵۰ مورد بوده و مقاومت توانسته تعدادی را ساقط کند.

همچنین صهیونیست‌ها طی چند روز گذشته روند کارشکنی در اجرایی کردن تعهدات خود در تبادل اسرا بین این رژیم و حماس تحت نظارت مصر را در دستور کار قرار داده‌اند. مجموع این روند به وضوح نشان‌گر این امر است که صهیونیست‌ها این موج از کارشکنی و بحران‌آفرینی را با هدف سرپوش‌گذاشتن بر بحران و فرار از پذیرش بازنده بودن در میدان جنگ اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار