مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تاکید کرد؛

ضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز در فعالیت‌های دفاع مقدس

سرهنگ «کوشکی جهرمی» گفت: ضروری است در راستای پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در تامین هزینه‌ها با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان فارس همکاری کنند.
کد خبر: ۴۶۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 09June 2021

ضروریت همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز در فعالیت های دفاع مقدس استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس صبح امروز در نشست مشترک با شهردار شیراز با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس متعلق به همه آحاد مردم شهر شیراز و استان فارس است، اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در جهت تامین هزینه‌های راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و پشتیبانی از برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهند.

کوشکی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده تا در سال جاری شهرداری شیراز از برنامه‌های این اداره کل در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر شیراز حمایت و پشتیبانی مالی کند که این تفاهم‌نامه از سوی شورای شهر شیراز به شهرداری ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به همکاری های صورت گرفته در سال گذشته توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز گفت: انتظار می رود شهردار شیراز نسبت به تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و همچنین اجرای تفاهم‌نامه اهتمام بورزند و در این راستا زیرمجموعه شهرداری همکاری لازم را با این اداره کل انجام دهند.

وی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف دفاع مقدس در سطح شهر شیراز و استان فارس ارائه و بیان کرد: در جهت اتمام ساخت مرکز فرهنگی پیش‌بینی هزینه ها انجام شده است که باید تمامی دستگاه ها همکاری لازم را جهت به سرانجام رسیدن موزه دفاع مقدس استان در قسمت موزه آرایی و گالری داشته باشند تا بعد از سالها انتظار مردم استان به ویزه ایثارگران و خانواده های شهدا شاهد راه اندازی این مرکز باشند.

در ادامه این جلسه حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس جدی گرفته شود، اظهار داشت: دفاع مقدس یک میراث معنوی است که باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است، استخراج شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اسکندرپور بیان کرد: شهرداری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ کتاب های حوزه دفاع مقدس استان و همچنین برنامه های فرهنگی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری خواهد داشت.

شهردار شیراز گفت: ما باید فرصت های به وجود آمده و دستاوردهای ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده را به خوبی حفظ کنیم و این نیز مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانی که در میدان جنگ بودن است.

در این نشست قائم‌مقام شهردار شیراز و تعدادی از مدیریت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به بیان گزارشی از اقدامات و پیگیری های مشترک انجام شده پرداختند و در پایان تصمیمات لازم در جهت همکاری فی مابین شهرداری و اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گرفته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار