معرفی کتاب؛

«دفتر دستان کوچک»

کتاب «دفتر دستان کوچک» به مرور زندگی‌نامه و خاطرات شهید «حسین جلالی» می‌پردازد که توسط «رقیه جلالی» خواهر شهید به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 09June 2021

«دفتر دستان کوچک»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «دفتر دستان کوچک» عنوان کتابی مورد زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهید حسین جلالی است که توسط رقیه جلالی در 120 صفحه به نگارش درآمده است.

این کتاب را انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در سال 1395 به سفارش و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب

بالاخره رژیم بعثی عراق به کشورمان حمله کرد و حسین نیز در سال 1360 به ایلام رفت و بعد از چند ماهی به خانه برگشت. حسین خود را برای عملیات فتح المبین آماده می کرد و در دوم فروردین ماه سال 1361 در عملیات فتح المبین با رمز مبارک یا زهرا (س) شرکت کرد.

عملیات فتح المبین یکی از بزرگ ترین عملیات های رزمندگان اسلام بود که حسین در آن عملیات با اصابت ترکش از ناحیه سر زخمی شده و سه روز در میان جنازه های عراقی بی هوش مانده بود. بعد از اینکه رزمندگان ایرانی برای پاکسازی به آن منطقه آمده بودند اول فکر کرده بودند که حسین هم شهید شده است ولی یکی از برادران رزمنده گفته بود شاید بی هوش است.

بی درنگ حسین را به بیمارستان صحرایی و از آنجا به یکی از بیمارستان های تهران انتقال داده بودند. در این مدت چند ماه از حسین خبری نداشتیم و نگرانی ما روز به روز بیشتر شده بود و از سپاه و از بیشتر بیمارستان های کشور از جبهه جویای او شده بودیم ولی اثری از حسین پیدا نکردیم.

در لیست اسرا و شهدا و زخمی ها نبود و ما مدام از بیمارستان های شهرها و جبهه ها را جستجو می کردیم. نا امید شده بودیم و و در این مدت چند ماه حسین در بیمارستان لقمان تهران بستری شده بود و چون کارت شناسایی و پلاکی با خود همراه نداشت نمی توانستند خانواده را خبر کنند.

مسئولین بیمارستان گفته بودند که یک مجروح بی مشخصات دارند که فقط نام فامیلی اش روی سینه اش نوشته شده. تمام آن روزهایی که ما نتوانسته بودیم پیدایش کنیم حسین نمی توانسته حرف بزند چونکه سرش را جراحی کرده و ترکش را از آن خارج کرده بودند.

دکترش می گفت اگر دست امام زمان (عج) بالای سرش نبود هنگام عمل جراحی حسین یا شهید می شد یا تا آخر عمرش فلج.

او می گفت: با ناامیدی حسین را عمل کردیم ولی به طور معجزه‌آسایی به نتیجه رسید و موفقیت‌آمیز بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار