امروز انجام شد؛

برگزاری نشست «زنان؛ معماران تمدن نوین اسلامی»

نشست تخصصی بانوان حوزه مقاومت با موضوع «زنان؛ معماران تمدن نوین اسلامی» برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ - 09June 2021

بانوان حوزه مقاومت با موضوع زنان، معماران تمدن نوین اسلامی گردهم آمدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست تخصصی بانوان حوزه مقاومت با موضوع «زنان؛ معماران تمدن نوین اسلامی» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با همکاری موزه انقلاب اسلامی با حضور شهناز اشکیان، معاون امور استان‌های سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس، مریم شادی مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفادع مقدس و جمعی از بانوان محقق و پژوهشگر از کشور‌های فلسطین و لبنان در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل شد.

شادی در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری بین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و کشور‌های حوزه مقاومت، اظهار داشت: در چند گام می‌توانیم خدمت شما باشیم و نه تنها کمک کنیم بلکه از کمک‌های شما هم بهره‌مند شویم.

وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که می‌توانیم به صورت مشترک انجام بدهیم بحث حمایت از تشکل‌ها و کارگروه‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت است؛ یعنی مجموعه کارگروه‌هایی را در کشور‌های لبنان، سوریه فلسطین و دیگر کشور‌های حوزه مقاومت ایجاد کنیم و با ارائه مطالب فکری، محتوایی و اجرایی در موضوع مقاومت از این کارگروه‌ها حمایت کنیم.

مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفادع مقدس اعلام کرد: این آمادگی را داریم در حوزه ثبت این تشکل و ایجاد یک پیوند با کارگروه‌های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، مثل کارگروه مادران، خواهران، همسران، فرزندان و سلاله‌های شهدا و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس همکاری کنیم.

شادی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و علمی در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: می‌توانیم این دوره‌ها را به صورت وبینار و در بستر فضای مجازی با حضور اساتید حاذق برای کلیه بانوان کشور‌های مقاومت هم برگزار کنیم.

وی افزود: بانوان کشور‌های حوزه مقاومت می‌توانند طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را در قالب یک طرح به سازمان ارائه دهند؛ سازمان این طرح‌ها را با همکاری پژوهشگاه دفاع مقدس بررسی می‌کند و این طرح بعد از تصویب می‌تواند از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اسم پژوهشگر به چاپ برسد.

شادی گفت: فصلنامه زنان و حماسه که نخستین فصلنامه تخصصی زنان و دفاع مقدس در کشور است توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس هر فصل مقالات حوزه دفاع مقدس را به چاپ می‌رساند و این ظرفیت را دارد که یک فصلنامه را به کشور‌های حوزه مقاومت اختصاص بدهد.

وی در پایان تاکید کرد: لازمه شروع یک همکاری ثمربخش ایجاد یک انجمن علمی فرهنگی مشترک بین ایران لبنان وفلسطین است.

شهناز اشکیان مدیر استان‌های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از حضور خود در دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های آن دوران بر ضرورت همکاری‌های فی مابین ایران و کشور‌های حوزه مقاومت و ضرورت تبادل نظر در موضوع دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها