با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از اینفوگرافی خلبان شهید «عباس اکبری» در قم

اینفوگرافی خلبان شهید «عباس اکبری» از شهدای دفاع مقدس استان قم، با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول معاونت بازرسی این بنیاد رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 10June 2021

رونمایی از اینفوگرافی خلبان شهید «عباس اکبری» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، اینفوگرافی خلبان شهید «عباس اکبری» از شهدای والامقام قم، با حضور امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا تقی‌پور» مسئول معاونت بازرسی این بنیاد و حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم رونمایی شد.

در آیین رونمایی از اینفوگرافی این شهید والامقام، «سید حسین حسن‌زاده» معاون اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت‌گرفته در زمینه تولید اینفوگرافی شهدای ارتش در قم بیان کرد.

شهید سرلشکر خلبان «عباس اکبری» اول مهر سال ۱۳۳۲ در روستای «ابرجس» قم به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در زادگاهش گذراند و در سال ۱۳۵۱ به استخدام نیروی هوایی در آمد. با آغاز جنگ تحمیلی ضمن انجام سورتی‌های مختلف پرواز شامل بمباران نیرو‌های زمینی دشمن و پوشش هوایی مناطق غرب و جنوب غرب از جمله خلبانانی محسوب می‌شد که همواره آماده انجام خطرناک‌ترین ماموریت‌ها بودند.

وی سرانجام در ۲۸ تیر سال ۱۳۶۷ در عملیات «مرصاد» هنگام بازگشت از ماموریت بمباران بخشی از تاسیسات کرکوک، مورد اصابت گلوله‌های پدافند هوایی عراق قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام، پس از ۱۳ سال مفقودیت در مرداد سال ۱۳۸۱ در قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها