حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون سازمان بسیج اساتید:

هر استاد یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد

«آرایی» گفت: رسالت اصلی نهضت استادی در انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است و هر استاد باید یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 10June 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «وحید آرایی» معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه­‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در وبینار «دولت سیزدهم، دولت کارآمد در تراز گام دوم انقلاب» به بیان ابعاد حقوقی، سیاسی و دینی اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و اظهار داشت: بعد حقوقی نمایانگر حق ملت ایران در اداره امور کشور مبتنی بر اصول قانون اساسی، بعد سیاسی حاکی از آگاهی و شعور سیاسی مردم و حساسیت آنان نسبت به تعیین سرنوشت سیاسی خود که باعث انسجام، اقتدار ملی و صلابت سیاسی کشور می­‌شود و بُعد دینی نیز به نقش مردم در جامعه اسلامی اشاره دارد و از آنجا که اساس نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، مردم‌سالاری بدون توجه به احکام و مقررات اسلامی معنایی ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشارکت در انتخابات و دعوت همگان به شرکت در انتخابات یک وظیفه همگانی است، گفت: رسالت اصلی نهضت استادی در انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است و هر استاد باید یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد.

آرایی گفت: در این‌خصوص استادان باید نقش مهمی در جریان­‌سازی سیاسی (تقویت بصیرت و بینش درست سیاسی مبتنی بر آرمان­‌ها و اصول انقلاب اسلامی) و جریان­‌سازی سیاستی (اجتماعی شدن علم یعنی احصای نظام مسایل و تولید محتوا و بسته سیاستی در سطوح ملی تا محلی مبتنی بر نیازها و اولویت­‌های نظام اسلامی) ایفا کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تأکید بر اینکه نهضت استادی بسیج یک جریان و حزب سیاسی نیست، بلکه جریان فراگیر متعلق به همه مردم است، گفت: پیشران­‌های توسعه هر استان باید به دست اساتید مسأله­‌محور شناسایی و تبدیل به مطالبه عمومی شود و برای ایجاد این رسوب اجتماعی، ورود به خط مقدم یعنی کف جامعه به‌منظور احصای نیازهای اساسی و اولویت‌­دار و مطالبه آن از قوه مجریه ضرورت دارد.

آرایی با اشاره به ضرورت مسأله‌­شناسی و مسأله‌­یابی درست برای تصمیم­‌گیری صحیح در فرایند سیاست‌گذاری، تأکید کرد: زمانی می‌­توانیم مسایل عمومی جامعه را وارد دستورکار رسمی سیاست‌گذاری کنیم که آگاهی‌بخشی و گفتمان‌سازی سیاستی در مردم ایجاد و تقویت شود که البته نقش استادان در این زمینه بی­‌بدیل است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار