سردار شهید «سید علی منصوری»؛ از دفاع مقدس تا شهادت در سوریه

سردار سید علی منصوری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در سال 95 در نبرد با داعش در سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ - 10June 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید سید علی منصوری در سال ۱۳۳۵ در یک خانواده مذهبی در روستای تنگه علیا دیده به جهان گشود. این شهید بزرگوار از همان دوران کودکی علاقه وافری به خواندن نماز داشت و برای یادگیری قرآن قلبش در درون سینه اش آرام و قرار نداشت.

سردار شهید «سید علی منصوری»؛ از دفاع مقدس تا شهادت در سوریه

شهید سید علی منصوری در دوران جوانی از نیرو‌های انقلابی دوران انقلاب شکوهمند اسلامی بود و در سال ۱۳۶۰ به درجه پاسداری رسید و در زمان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعددی از جمله کربلای 5 با تخصص در زمینه ادوات زرهی شرکت کرد و با درجه سرهنگی در سال ۱۳۸۶ از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شد و بعد از بازنشستگی از راویان برجسته دوران دفاع مقدس در زمینه‌های فرهنگی شد.

یکی از ویژگی‌های بارز شهیدحاج سید علی منصوری ولایت مداری و اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان خود چه در زمان زعامت حضرت امام خمینی (ره) و چه پس از آن از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) بود.

شهید سید علی منصوری پدری دلسوز و مهربان برای فرزندانش و تکیه گاه محکم و استواری برای همسرش بود، در خوش رفتاری و مهربانی شهره خاص و عام بود.

سردار شهید «سید علی منصوری»؛ از دفاع مقدس تا شهادت در سوریه

سردار شهید منصوری از پایه گذاران مجمع قرائت قرآن و هیئت مذهبی امام جعفر صادق (ع) در نیشابور و عضو هیئت امناء این مجموعه مذهبی بود و در مراسم‌های دینی، سیاسی و مذهبی محافل شهدا در سطح شهر نیشابور شرکت فعال داشت و از بصیرت بالایی برخودار بود.

این سردار دلاور روز‌های گران‌بهای عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب در سپاه پاسداران گذراند و در ۸۰ ماه از دوران جنگ تحمیلی در جبهه نبرد حق علیه باطل در تیپ ویژه شهدا و لشکر ویژه شهدا در کنار همرزمان چریکش همچون بروجردی‌ها و قمی‌ها و کاوه‌ها، در آزادسازی شهر‌ها و روستا‌های شمال غرب و کردستان چون چریکی چابک و شجاع در میدان مبازه حضور یافت و افتخارات گرانمایه‌ای را نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

سردار شهید منصوری در شهریور ۹۴ به زیارت خانه خدا رفت و در سرزمین منا برای رجم شیطان رانده شده راهی محل انجام مراسم شد که آن واقعه و فاجعه‌ی دهشتناک و دلخراش (حادثه منا) به وقوع پیوست، ولی گویا معشوق سرنوشت دیگری را برای او رقم زده بود که به طور معجزه آسایی پس از طی چهار ساعت بی‌هوشی و مدفون شدن زیر اجساد و بدن سایر حجاج نجات پیدا کرد.

سردار شهید «سید علی منصوری»؛ از دفاع مقدس تا شهادت در سوریه

حضرت حق تقدیر کرده بود باید خون گرانبهای شهید سید علی منصوری در منایی دیگر بر زمین ریخته شود و این سردار انتخاب شده بود که در دفاع از حریم و حرم دخت ولایت حضرت زینب (سلام الله علیها) به دیدار معشوق خود بشتابد و زمانی که در اول شعبان سال ۱۳۹۵ با سمت فرمانده زرهی به سوریه اعزام شد آن قدر خوشحال بود که غیر قابل توصیف بود.

سردار شهید حاج سید علی منصوری در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۵ در راه دفاع از حریم اهل بیت (علیه السلام) در کربلای خان طومان شهد شیرین شهادت را نوشید و به خاطر علاقه‌ زیادی که به جده‌ خود حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) داشت از ناحیه‌ پهلو و گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به جمع همرزمان و یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر مطهر سردار پاسدار شهید سید علی منصوری سه شنبه ۲۵ خرداد ۹۵ ساعت ۸:۳۰ صبح در نیشابور با حضور پرشکوه مردم شهیدپرور این شهر از محل مسجد صاحب‌الزمان «عج» به سمت مسجد جامع نیشابور انجام شد و اینک در گلزار شهدای شهرستان نیشابور در کنار سایر همرزمان خود آرام گرفته است.

سردار شهید «سید علی منصوری»؛ از دفاع مقدس تا شهادت در سوریه

سردار شهید حاج سید علی منصوری در وصیت نامه خویش آورده است: «خداوندا من در طول زندگی نتوانسته ام خدمتی به اسلام بکنم اگر با ریختن خونم می‌توانم خدمتی به اسلام بکنم پس‌ ای رگبار مسلسل‌ها و ای غرش توپخانه‌ها و ای ترکش خمپاره‌ها مرا دریابید».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها