حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت دیلم:

حضور مردم در عرصه­‌ سیاسی، تکلیف الهی است

حجت‌السلام «موسوی» با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه­‌ سیاسی، تکلیف الهی است گفت: هر یک از شهروندان، باید این حضور همگانی را تکلیف الهی بدانند.
کد خبر: ۴۶۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ - 10June 2021

حضور مردم در عرصه­‌ی سیاسی، تکلیف الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت السلام «سیدغلامحسین موسوی» مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت دیلم امروز در نشست بصیرتی با موضوع 1400 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امام خمینی (ره) لزوم حداکثری را تکلیف عقلی و شرعی دانسته و آن را موجب حفظ جمهوریت نظام دانست.

وی گفت: تکلیف خواندن لزوم حداکثری، عزت مندی، وفاق ملی، اقتدار ملی، استقلال، تحکیم نظام، آبروی اسلام، آبروی ملت و تقویت نظام جمهوری اسلامی عوامل و آثار لزوم حضور حداکثری است.

موسوی با اشاره به اینکه در خصوص تکلیف حضور حداکثری در مشارکت‌های سیاسی و انتخابات دو رویکرد وجود دارد افزود: حق همه­ شهروندان است که برای تعیین سرنوشت خود، در حکومت نقش داشته باشند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت دیلم خاطرنشان کرد: در اسلام برخی از وظایف مردم، مانند اطاعت از رهبر مطرح شده است از سوی دیگر، اسلام به انسان‌ها این حق را داده است که خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین و آزادانه مسؤولان و رهبران کشور را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه عدم حضور در پای صندوق­‌های رأی، مذموم و ناپسند است؛ زیرا پشت­ پا­زدن به وظیفه­ شهروندی است که در هیچ جای دنیا پسندیده نیست گفت: طبق این دیدگاه، شرکت در انتخابات وظیفه­‌ای شهروندی است و کسی نباید در انجام این وظیفه کوتاهی کند.

موسوی با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه­‌ی سیاسی، تکلیف الهی است تصریح کرد: هر یک از شهروندان، باید این حضور همگانی را تکلیف الهی بدانند.

مشارکت سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات، در اندیشه­‌ی حضرت امام (ره)، هم حق و هم تکلیف است؛ بدین بیان که از یک سو، حق اولیه­‌ی هر فرد است از حق خود استفاده کند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت دیلم اظهار داشت: مهم­تر از همه اینکه طبق نظر امام راحل (ره) اگر عدم شرکت در انتخابات موجبات صدمه به اسلام را فراهم نماید و مصالح اجتماعی را در خطر اندازد، همه مسئول هستند و باید در برابر خداوند جواب­گو باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار