حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه موقت قصرشیرین:

حضور در پای صندوق‌های رای برای پیشرفت کشور ضرورت دارد

حجت‌الاسلام شامحمدی گفت: در نظام اسلامی مردم تعیین کننده هستند و مشارکت یکی از مسائل مهم کشور است و حضور در پای صندوق‌های رای برای پیشرفت کشور ضرورت دارد.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 11June 2021

حضور در پای صندوق های رای برای پیشرفت کشور ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «اساعیل شامحمدی» امام جمعه موقت شهرستان قصرشیرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری در این عرصه، اظهار داشت: مردم سالاری یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی است.

وی گفت: این حضور مولفه هایی همانند حاکمیت قانون، خیر عمومی، برابری، اصالت فرد و احترام به حقوق اساسی انسان ها دارد.

امام جمعه موقت شهرستان قصرشیرین بیان داشت: در نظام اسلامی مشارکت سیاسی مردم به منزله رای به حقوق و برپایی حکومت است.

حجت الاسلام شامحمدی اهمیت و وجود مشارکت حداکثری در انتخابات تا جایی است که امام راحل و رهبری  در سخنرانی ها بارها از آن یاد کرده‌اند و مشارکت مردم را هم حق و هم تکلیف عنوان کرده و آن را به عنوان ضامن اسلام و حفظ کشور و استقلال و آزادی ملت دانسته‌اند.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین یادآور شد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اظهارات بدون پشتوانه و فریبنده دوری کنند چرا که مردم خواستار این هستند که آنها برنامه ارایه دهند.

وی تاکید کرد: برخی کاندیداها اظهاراتی بیان می‌کنند که خوب نیست چون حرف‌های فریبنده هیچ پشتوانه ای ندارد از این رو باید برنامه ارایه کنند و در مناظره برنامه هایشان را به مردم بگویند و از تخریب یکدیگر دست برداشته و وعده های تحقق نیافتنی ندهند.

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: از منظر رهبری و ولایت فقیه شرکت در انتخابات یک  عمل صالح است که همگان این عمل را با شوق و به وقت انجام دهد چون یک تکلیف شرعی و وظیفه است.

وی گفت: حضور مردم در صحنه ی انتخاب رییس جمهور و سایر انتخابات دیگر هم حق مردم است و هم تکلیفی بر دوش آنهاست.

امام جمعه موقت قصرشیرین افزود: در نظام اسلامی مردم تعیین کننده هستند و مشارکت یکی از مسایل مهم کشور است و حضور در پای صندوق های رای برای پیشرفت کشور ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: برای پیشرفت لازم است مردم آگاهانه در پای صندوق های رای حضور یابند و انتخاب کنند البته مردم باید تحول ایجاد کنند و به کسی رای دهند که به خواسته های آنان توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها