عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لغو همه تحریم‌ها بازگشت به برجام را در پی خواهد داشت

نوش‌آبادی گفت: طرف مقابل ایران در برجام باید قصور خود را بپذیرد و تحریم‌ها را یکجا لغو و پس از راستی آزمایی لغو واقعی تحریم‌ها، برجام احیا شود.
کد خبر: ۴۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ - 12June 2021

لغو همه تحریم‌ها بازگشت به برجام را در پی خواهد داشت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به مذاکرات وین و همچنین بدعهدی کشور‌های عضو برجام اشاره کرد و اظهار داشت: بدعهدی کشور‌های عضو برجام ثابت شده است و آن‌ها در حقیقت نشان داده‌اند که به هیچ عهد و پیمان بین‌المللی پایبند نیستند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: کشور‌های اروپایی و آمریکا شاید در گفتار حرف‌های خوبی را به زبان بیاورند، اما به هنگام عمل زیر سخنان خود می‌زنند.

وی بیان کرد: آمریکا خوی استکباری و زیاده خواهی دارد و خواسته‌های ما هم بر اساس اصول تعریف شده است، طرف مقابل ایران در برجام باید قصور خود را بپذیرد و تحریم‌ها را یکجا لغو و پس از راستی آزمایی لغو واقعی تحریم‌ها، برجام احیا شود.  

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌راحتی زیر بار پذیرش مطالبات به‌حق جمهوری اسلامی ایران نمی‌روند و در حال مقاومت هستند؛ چرا که می‌خواهند با دادن کمترین امتیاز بیشترین نفع را ببرند؛ لذا برای ما حفظ اصول و ارزش‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: مجلس بر اساس قانون اقدام راهبردی حرکت خواهد کرد و البته وزارت امور خارجه هم موظف است که طبق همین قانون، مذاکرات را دنبال کند و در هیچ جایی هم نباید عقب نشینی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر زمانی نیست که ما بخواهیم انعطاف نشان دهیم، چرا که در گذشته این کار را انجام دادیم و از منعطف شدن ما سوءاستفاده کردند؛ لذا باید با قاطعیت حرف خود را بیان کنیم اگر خواسته‌های ما را پذیرفتند به تعهدات خود عمل خواهیم کرد در غیر این صورت نیز مطابق قانون اقدام راهبردی اقدام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود که مذاکرات به سرانجام مثبت برسد و فرسایشی نشود، اما اگر قرار بر این است که هم فرسایشی شود و هم اینکه طرف‌های مقابل خواسته‌های ما را نپذیرند؛ قطعاً این امکان وجود دارد که دیگر مذاکرات به این آسانی دنبال نشود و شکل دیگری پیدا کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار