حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

رئیس‌جمهور آینده باید ظرفیت داخلی را به خوبی بشناسد

نقوی‌حسینی گفت: قوه مجریه مهم‌ترین نهاد حکومتی است و رئیس قوه مجریه باید فردی انقلابی و توانمند باشد و ظرفیت‌های داخلی را به خوبی بشناسد.
کد خبر: ۴۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 13June 2021

رئیس‌جمهور آینده باید ظرفیت داخلی را به خوبی بشناسدسید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با ریشه مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: در چند سال گذشته کشور با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه بوده و علت آن هم عدم خودباوری و نبود راهبرد‌های مناسب در مقابله با مشکلات است.

وی ادامه داد: قوه مجریه مهم‌ترین نهاد حکومتی است که نقش مهمی در اداره و پیشرفت و توسعه کشور دارد و رئیس قوه مجریه باید فردی انقلابی و توانمند باشد و ظرفیت‌های داخلی را به خوبی بشناسد؛ اما متأسفانه به دلیل برخی باور‌های غرب‌گرایانه شاهد بوده‌ایم که گاهی اوقات روند اداره کشور از مسیر اصلی خود خارج و به حواشی کشانده شد.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی درباره مناظرات انتخاباتی نیز گفت: برخی توهین‌ها و تهمت‌هایی که در روند مناظرات از سوی برخی کاندیدا‌ها به یکدیگر مطرح می‌شود، اصلاً با ارزش و آرمان‌های انقلابی سازگاری ندارد. قرار نیست یک کاندیدا با تهمت و توهین کسب رأی کند بلکه رقابت باید سالم و با هدف مشارکت حداکثری باشد؛ درصورتی‌که توهین و افترا این دو مقوله مهم را با ابهام مواجه خواهد ساخت.

نقوی‌حسینی بیان کرد: همه نامزد‌هایی که در این دوره از انتخابات متقاضی ورود به پاستور و کسب کرسی ریاست جمهوری هستند، کارگزاران این نظام محسوب می‌شوند و نمی‌توانند خودشان را از اشتباهات و مشکلاتی که در این سال‌ها برای کشور به وجود آمده، بی‌تقصیر جلوه دهند. این هفت نامزد موظف هستند که در خصوص عملکردشان در هر مسئولیتی به مردم توضیح دهند و به مردم بگویند چه خدماتی در دوره مسئولیتشان ارائه داده‌اند و برای قوه مجریه چه برنامه‌ای در سر می‌پرورانند.

وی افزود: مردم از نامزد‌های انتخاباتی توقع دارند، شفاف و به دور از توهین و افترا مناظره کنند و در مناظرات به‌جای هیجانی کردن فضا، برنامه‌محوری را جایگزین کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مناظرات نشان خواهد داد که ادبیات و شخصیت کاندیدا‌ها در سطح ریاست جمهوری است یا نه. مردم باید به تک‌تک واژگان هریک از کاندیدا‌ها دقت و در تصمیم‌گیری‌شان لحاظ کنند.

به گفته نقوی‌حسینی؛ نامزد انتخاباتی باید با سعه‌صدر رفتار کند و ادبیاتی که به کار می‌برد، اقناع‌کننده باشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها