حضور حداکثری، اقتدار ملی/ پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:

دعوت امام خمینی (ره) به مشارکت در انتخابات، حجت شرعی رزمندگان بود

«متقی» گفت: حتی در زمانی که با آتش مهیب دشمن بعثی روبه‌رو بودیم، باز هم بنا به تکلیف و برحسب اطاعت از دستور امام، خود را به مراکز اخذ رأی می‌رساندیم و آراء خود را به صندوق‌ها می‌ریختیم.
کد خبر: ۴۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 13June 2021

دعوت امام خمینی (ره) به مشارکت در انتخابات، حجت شرعی رزمندگان بودسرهنگ بازنشسته «حسنعلی متقی» رزمنده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در مشهد، با بیان اینکه حق‌مداری و برادری دو محور عمده دفاع مقدس بود، اظهار داشت: جبهه‌ها برای جوانان پاکباخته و مؤمنی که در آن حضور پیدا کردند، دانشگاه انسان‌سازی بود، و لذا رزمندگان، هرگز جهاد مخلصانه خود را به دعواهای سیاسی و گرایشات حزبی وارد نمی‌کردند.

وی افزود: مجاهدانی که از جان و مال و خانواده‌های خود هم گذشته بودند و همه اعمال و رفتارهای آنان فقط برای خدا خالص شده بود، هیچ تعلق خاطری به پست و مقام نداشتند و لذا بی اخلاقی‌های سیاسی احزاب چپ و راست اساساً مجال بروز و ظهور نمی‌یافت و بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس به آن بی اعتنا بودند.

این رزمنده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان ادامه داد: مشارکت سیاسی رزمندگان در دوران دفاع مقدس فقط از طریق حضور در عرصه انتخابات تجلی می‌یافت و حتی در زمانی که بدون کمترین امکانات تسلیحاتی با آتش مهیب دشمن بعثی روبه‌رو بودند، باز هم بنا به تکلیف و برحسب اطاعت از دستور امام خود را به حوزه‎های اخذ رأی در بیمارستان‌های صحرایی و مراکز از پیش معین‌شده می‌رساندند و آراء خود را به صندوق‌ها می‌ریختند.

وی خاطرنشان کرد: من از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 به همراه سردار شهید بابامحمد رستمی به عنوان اولین یگان اعزامی به جبهه‌ها حضور داشتیم و پس از چندی، مسئولیت معاونت تسلیحات به من واگذار شد. واقعیت آن است که در ابتدای هجمه همه جانبه بعثی‌ها، رزمندگان اسلام به دلیل نبود امکانات و خیانت‌های دولت بنی صدر حتی از گلوله نیز محروم بودند و دقیقاً به یاد دارم که مثلاً در یک برهه زمانی خاص، ما فقط هزار فشنگ اسلحه کلاشنیکف داشتیم و لذا مجبور بودیم که حتی در تعداد دفعات شلیک به سمت دشمن هم با دقت عمل کنیم.

متقی تصریح کرد: حتی در همین شرایط سخت و بحرانی، باز هم رزمندگان به دلیل اینکه ذوب در ولایت بودند، دعوت همگانی امام خمینی (ره) برای حضور در عرصه انتخابات را به عنوان یک حجت شرعی می‌شمردند و در انتخابات شرکت داشتند.

وی در انتها ابراز داشت: در جبهه‌ها همه چیز در خدمت آخرت رزمندگان قرار می‌گرفت و به همین ترتیب، جریان‌ها و احزاب سیاسی هیچ‌گاه نتوانستند که فضای سیاسی جبهه‌ها را آلوده به کشمکش‌ها و تخریب‌ها کنند و جهاد مقدس رزمندگان ما برای همیشه رنگ و بوی الهی و ملی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار