آگاهی از قوانین انتخابات لازمه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است

رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: آگاهی از قوانین، اصول اخلاق انتخاباتی و تمکین از قانون، لازمه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است.
کد خبر: ۴۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 13June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «علیرضا ایزدی» رئیس حوزه قضایی بهاباد در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: رعایت اصول اخلاق انتخاباتی، حفظ احترام یکدیگر، خودداری از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی توسط نامزدها بالاترین الگوی تمکین از قانون برای مردم است. تبلیغات این دوره از انتخابات با توجه به اینکه بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می پذیرد از حساسیت بالاتری برخوردار است.

وی تاکید بر تبیین دقیق و واضح وظایف اعضای ستاد رصد فضای مجازی کرد و تصریح کرد: دستگاه قضا، افراد متخلف در فضای مجازی و رسانه های مختلف در ایجاد کردن فضای ناامن انتخاباتی و ترغیب کردن مردم در کاهش مشارکت و یا تحریم انتخاباتی را شناسایی و برخورد قاطع و قضایی خواهد کرد.

ایزدی افزود: در امر انتخابات اولویت اصلی دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرایم انخاباتی و برخورد قاطع با خاطیان است. تعامل و همکاری دستگاه های ذی‌ربط در برگزاری انتخابات نقش بسیار بسزایی در سلامت انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار