ناوشکن «دنا» و مین‌شکار «شاهین» به ناوگان نداجا ملحق شدند

ناوشکن «دنا» و ناو مین‌شکار «شاهین» صبح امروز به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.
کد خبر: ۴۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ - 14June 2021

ناوشکن دنابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین الحاق ناوشکن «دنا» و ناو مین‌شکار «شاهین» به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

روحانی در این مراسم با بیان اینکه روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور با دست خود ظرف هشت سال یک ناوشکن بزرگ را به دست متخصصین خود آماده بهره‌برداری می‌کند، اظهار داشت: امروز این ناوشکن آماده است تا مأموریت‌های خود را انجام دهد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تلاش‌های پیگیر نیرو‌های مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی کشور در عرصه دفاعی گفت: محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی نیرو‌های مسلح است.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در بندرعباس برگزار شد.

بنابراین گزارش، «دنا» چهارمین فروند از ناوشکن‌های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن تمام‌ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌ بر قابلیت دریانوردی طولانی در دریا‌ها و اقیانوس‌ها، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را داراست.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دناست.

همچنین مین‌شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب‌خوری برابر ۱۸۰ سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است و با توجه به بهره‌مندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی کردن انواع مین‌های دریایی از قابلیت‌های مین‌شکار شاهین است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار