پیشنهاد کنایه‌آمیز صنعاء به ریاض: حاضریم حج امسال را رایگان مدیریت کنیم

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: در صورت تمایل شاه سعودی، صنعا حاضر به بستن قرارداد با ریاض برای اداره حج امسال است تا هیچ کسی در جهان از این فریضه محروم نشود.
کد خبر: ۴۶۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ - 14June 2021

پیشنهاد کنایه‌آمیز صنعاء به ریاض: حاضریم حج امسال را رایگان مدیریت کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت حج و عمره عربستان سعودی شنبه هفته جاری طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مناسک حج سال ۱۴۴۲ هجری قمری ( ۲۰۲۱) فقط با حضور ۶۰ هزار از شهروندان و افراد مقیم در این کشور برگزار خواهد شد.

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: ما حاضر به بستن قرارداد با شاه عربستان سعودی برای مدیریت و سازماندهی حج امسال و اجازه به همه حجاج از تمام کشورها برای ادای حج هستیم. اگر تمایل به این امر دارد، همچنین آماده‌ایم به خانواده‌ هر حج‌گزاری که به بیماری کرونا مبتلا یا بر اثر آن فوت کرد، غرامت بدهیم. ما حاضر به اداره رایگان حج هستیم و کل درآمدها برای عربستان سعودی باشد؛ مهم این است که هیچ کسی از حج محروم نشود.

دیروز (یکشنبه) نیز وزارت ارشاد و امور حج یمن اقدام رژیم آل سعود در ممانعت از انجام فریضه حج برای اتباع مسلمان دیگر کشورها را محکوم و تقبیح کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تصمیم رژیم آل سعود، اقدامی نظام‌مند در چارچوب نقش آشکاری است که این رژیم در خدمت به پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می‌کند.

وزارت ارشاد یمن گفت: بهتر بود رژیم آل سعود به جای اینکه حج را ممنوع کند، برنامه‌ها و تدابیر درست و صحیحی را برای حضور زائران خارجی اتخاذ می‌کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها