حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس کل دادگستری استان یزد:

امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، ارکان یک انتخابات باشکوه است

«دهشیری» گفت: شکل‌گیری یک انتخابات پرشور و باشکوه، نیازمند چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم است که همه آحاد جامعه و مدیران باید در تحقق این چهار رکن تلاش کنند.
کد خبر: ۴۶۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 14June 2021

امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، ارکان یک انتخابات باشکوه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد، در نشست روشنگری و بصیرت ادارات استان، اظهار داشت: تأمین امنیت انتخابات با تلاش نیرو‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی صورت می‌گیرد و تأمین سلامت و رقابت سالم با امانت‌داری، وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری، تدین و تعهد مجریان و ناظران محقق می‌شود.

وی افزود: ۲۸ خرداد یکی از روز‌های حساس این کشور است که سرنوشت چهار یا هشت سال آتی کشور و شاید به لحاظ برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان، سرنوشت آینده کشور رقم خواهد خورد.

این مقام قضایی، امیدآفرینی را از مهم‌ترین وظایف مدیران در کشور دانست و بیان داشت: درحالی‌که معاندین، منافقین، دشمنان و مزدوران داخلی با یأس‌آفرینی، در پی ایجاد افتراق بین مردم و صندوق‌های رأی هستند؛ باید این حربه را شکست و مردم را برای مشارکت در سرنوشت خودشان به صحنه آورد.

وی افزود: دشمن و بدخواهان با مثلث تحقیر، تحریف و تردید، در پی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند؛ اما مدیران جهادی و انقلابی باید با کار مضاعف و خدمت بی‌منت شگرد‌های دشمنان را خنثی کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به برخی از بی‌تدبیری‌ها، ضعف در مدیریت‌ها و برخی کارشکنی‌ها، اظهار داشت: برخی از عوامل، سختی‌هایی را بر مردم وارد کرده و تنگنا‌های معیشتی بسیاری را پیش روی مردم نهاده‌اند؛ اما الان وقت آن رسیده که با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح و تغییر سیاست‌ها و رویکرد‌ها، از سختی‌های مردم کاست و مشکلات آنان را حل کرد.

وی بر انتخاب اصلح توسط مردم با توجه معیار‌های تعیین اصلح اشاره کرد و گفت: توجه به کارنامه کاری، داشتن برنامه مدون اجرایی و سوابق مدیریتی نامزد‌ها و یا تحقیق از افراد مطلع، می‌تواند مردم را در شناخت و انتخاب فرد اصلح کمک کند.

دهشیری بر بصیرت‌افزایی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: بصیرت به‌معنای فراست عمیق، هوشمندی، تیزبینی و زیرکی است که فرد می‌تواند با درک صحیح، اوضاع را رصد و با توجه به تمامی جوانب کار، بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

وی داشتن درک درست از موضوع در بین تعارض‌ها و تضاد‌ها و گرفتن تصمیم صحیح را شاخصه افراد بصیر ذکر کرد و ابراز داشت: افراد بصیر در آشفتگی‌های اجتماعی و در عین پیچیدگی پدیده‌ها، راه و مسیر درست را تشخیص می‌دهند و می‌توانند سایر افراد جامعه را راهنمایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد دشمن‌شناسی را از ضروریات شرایط فعلی جامعه دانست و گفت: اگر افراد جامعه دشمن‌شناس باشند، می‌توانند که تشخیص دهند که دشمنان چه افرادی را بیشتر تخریب می‌کنند و از روی کار آمدن چه افرادی اظهار عجز و تأسف می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار