مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

باید برای آینده انقلاب مجاهدپروری کنیم

سرهنگ «سلامی» گفت: باید در راه انقلاب مجاهدت کرد و برای آینده انقلاب عزیزمان مجاهدپروری کنیم و با پرورش جوانان انقلابی بر صلابت این انقلاب بیفزاییم.
کد خبر: ۴۶۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ - 14June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در اولین جلسه از کارگروه جامعه پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت و ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اعضای کارگروه ضمن گرامیداشت یاد ۱۰۲ شهید حوزه سلامت استان و شهید مدافع سلامت استان سمنان، اظهار داشت: از تلاش‌های مخلصانه دستگاه‌های نظام سلامت استان در سال گذشته در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ویژه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: سال گذشته و سال جاری، سال‌های تلاش جهادی دستگاه‌های نظام سلامت به ویژه دو دانشگاه علوم پزشکی استان در مبارزه با ویروس کرونا بود. ما اعتقاد داریم هر مسئول و مدیری در نظام سلامت وظایفی انقلابی را بر دوش دارد از جمله این تلاش‌ها تروج ارزش‌های دفاع مقدس در میان نسل امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با همت همه دستگاههای، نهاد‌ها و تشکل ها، نیرو‌های مسلح نزدیک به ۷ هزار برنامه و فعالیت برای بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان محقق شد که دو هزار فعالیت و برنامه در بستر فضای مجازی انجام گرفت، که این اقدامات مصداق عمل صالح و فذکر به ایام الله بود، که تفویت ایمان، اخلاق و معنویت در جامعه، تقویت روحیه مجاهدت برای خدا، تقویت روحیه حماسی، تفکر انقلابی و جهادی و مبارزه با آسیب‌های فراوان اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی و بالاتر از آن بالا رفتن آستانه تحمل مردم در برابر مشکلات را به دنبال خواهد داشت.

سلامی گفت: ما امروز در حال جنگ و مبارزه با دشمنان هستیم و برای پاسداری از انقلابی که ثمره مجاهدت همه انبیا و اولیا الهی، ثمره قیام عاشورا و ثمره مجاهدت‌های امام راحل و یارانش است، باید در این راه مجاهدت کرد و برای آینده انقلاب عزیزمان مجاهد پروری کنیم، انقلابی که عمر ۴۴ ساله خود را با صلابت در دنیا پشت سر گذاشته و با پرورش جوانان انقلابی بر صلابت این انقلاب بیفزاییم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی، اسلام و حکومت اسلامی بعد از قرن‌ها زنده شد و در متن زندگی مردم و جامعه قرار گرفت و دشمنان انقلاب با تحمیل جنگ تمام عیار ۸ ساله قصد خشک کردن ریشه‌های انقلاب را داشتند و این در حالی بودکه جنگ تحمیلی خود تبدیل به ریشه‌های محکم این درخت تمومند شد. مردم ما در دوران جنگ با حضور در صحنه‌های مبارزه، با پشتیبانی واتحاد و همدلی توانستند در مقابل دنیا ایستادگی کنند.

این مسئول ادامه داد: جوانان رزمنده این کشور سلاح شان در مبارزه با دشمن ایمان و توکل به خدا، شجاعت، روحیه حماسی، وحدت، ایثار فراوان، پیروی محض از امام و ولایت بود و ما آثار این ارزش‌ها را به وضوح در جنگ ۸ ساله دیدیم و در مبارزه امروز و فردا هم به این ارزش‌های و ویژگی‌های ارزشی نیاز داریم. هر رزمنده در دفاع مقدس خودش را مجاهد فی سبیل لله می‌دانست و برای خدا می‌جنگیدید و به یاری خداوند در شرایط سخت باور و یقین داشت.

وی گفت: امروز در خدمت مردم و مبارزه با دشمن باید این روحیات در جامعه و دستگاه‌ها تقویت شود و هر کارمند جوان باید وظایف و رسالت خود را نسبت به انقلاب اسلامی، کشور و مردم به خوبی بداند از این رو هر کار فرهنگی عمیق و اثر بخش یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می‌شود. چهلمین سال دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند بود و ۴۰ مناسبت دفاع مقدس امسال فرصت کم نظیر دیگری است که باورها، اعتقادات، اخلاق، معنویت تقویت شود و ارزش‌های انقلاب در میان مردم ترویج داده شود.

«نوید دانائی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ادامه این جلسه بیان کرد: ایثار و فداکاری مدافعان سلامت حوزه سلامت در ایام شیوع بیماری کرونا ویروس، یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده نمود و مسیری برای آیندگان گشوده که فرزندمان با الهام گرفتن از این اقدامات زیبا در مسیر اسلام عزیز گام بردارند. باید فضایی برای برگزاری برنامه‌هایی در راستای به تصویر کشیدن ایثار و گذشت کادر درمان در دوران دفاع مقدس ایجاد شود.  امروزه جهادی در حال انجام است و به تصویر کشیدن فعالیت‌های مدافعان سلامت نیز امری بسیار مهم است که به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل این دانشگاه کتاب کرونا، تصویر نگار کرونا و ویژه نامه کرونا تدوین شده و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از زحمات همکاران عزیزم را به تصویر بکشیم.

رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: افتخار می‌کنم که در استانی فعالیت دارم که در دوران رعب برانگیز و اضطراب آور شیوع کرونا ویروس، حتی یک نفر هم محل خدمت خود را ترک نکرده و با روحیه جهادی و ایثارگرانه خدمت نمودند و باعث افتخار است که مردم عزیز استانم هم در زمان دفاع مقدس و هم در دوران مبارزه با کرونا مردانه ایستادند و کمک کردند.

درادامه این نشست اعضا کارگروه پیرامون ثبت و بارگذاری برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در سامانه دفاع مقدس، ارسال برنامه‌های شاخص چهلمین سال دفاع مقدس دستگاه‌های سلامت به دبیرخانه ستاد، تقویت درس دفاع مقدس در دانشگاهها، برگزاری دوره معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، استادان و اعضای هیئت علمی به صورت مجازی و یا حضوری، انجام طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت دانشجویان جهت ترجمه کتب و مقالات دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران و استادان درس دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی، همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های سلامت در تدوین دایره المعارف و دانشنامه دفاع مقدس، برگزاری محافل خاطره گویی، جمع آوری اسناد و مدارک و خاطرات رزمندگان دستگاه‌های سلامت و تدوین و چاپ به صورت کتاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار