حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی:

امام(ره) معتقد بودند ارتش باید در یک دستش سلاح و در دست دیگرش قرآن باشد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به وظایف عقیدتی سیاسی در ارتش گفت: امام(ره) معتقد بودند ما از نظر سلاح و جنگ افزار از دنیا عقب هستیم و باید این کمبود را با قرآن، ایمان و معنویت پر کنیم.
کد خبر: ۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴ - 15October 2013

امام(ره) معتقد بودند ارتش باید در یک دستش سلاح و در دست دیگرش قرآن باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، حجتالاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا که صبح روز دوشنبه در اولین همایش باز خوانی ماموریتهای عقیدتی سیاسی سخن میگفت، با تبریک سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی، گفت: یک اصلی که مورد قبول دنیاست این است که روحیه، معنویت و انگیزه بالاتر از بعد سخت افزار و جنگ افزار مطرح است.

وی افزود: در طول تاریخ هم این مساله ثابت شده است یعنی اگر دو لشکر برابر هم صف آرایی کنند لشکری پیروز است که از توان روحی و معنوی بالاتری برخوردار باشد نه آنکه توان رزمی بالاتری دارد و برای مثال می توان به جنگ بدر اشاره کرد.
 
حجت الاسلام صفایی با اشاره به جنگهای رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: رژیم صهیونستی در تمام جنگهای خود پیروز می شد ولی در جنگ 33 روزه چه چیز باعث شد که ظرف چند روز از حزب الله لبنان شکست بخورد؟
 
وی اشاره کرد به سخنان امیر سرتیپ پورشاسب فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش در خصوص اینکه باید در قوانین جنگی و آیین نامه های نظامی تجدید نظر کرد، گفت: امیر پورشاسب معتقد بود جنگ 33 روزه جنگ متناهی با نامتناهی بود بدین معنی که حزب الله حتی یک تانک، بالگرد و یا هواپیمای جنگی نداشت اما در آن طرف اسرائیل از تانک مرکاوا گرفته تا هواپیماهای F18  و سایر جنگ افزارهای پیشرفته و آنچنان که توانسته سه ارتش عربی را مهار کند، اما در مقابل حزب الله، اسرائیل هر چه تلاش کرد نتوانست آنها را شکست دهد و نه تنها شکست نداد ده ها تانک مرکاوا منهدم شده، ده ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشت و حتی متوسل شد به سازمان ملل و از نیروهای UN خواست که بیاید حایلی شود بین آنها چرا که موجودیت خود را در خطر می دیدند.
 
صفایی با اشاره به شوخی تاریخ در مقاله اسرائیلی، ادامه داد: یک گروه در کنست اسرائیل مامور می شوند برای آسیب شناسی دلایل شکست اسراییل برای اولین بار، که در مقاله ای که ارائه می دهند کلمه شکست اسرائیل در برابر حزب الله صد بار به عناوین مختلف تکرار می شود.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مومن را در جنگ به الماس تشبیه کرد و افزود: لبه های شیشه از هر طرف تیز و برنده است اما همان شیشه با یک الماس کوچک شکاف برمی دارد. پس با ایمان به خدا، معنویت و انگیزه الهی داشتن، مومن الماس می شود وقتی به شیشه ای می رسد.
 
وی با اشاره به چگونگی تاسیس عقیدتی سیاسی، اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای دشمن مثل منافقین و ضد انقلابی ها و یک عده دوست نادان مرتب برای انحلال ارتش به امام(ره) مراجعه می کردند و برای امام استدلال می آوردند و می گفتند در کشورهای توسعه یافته و مستقل نظامیان کودتا می کنند و ساکت نمی نشینند و کشورهای پاکستان و عراق را مثال می زدند.
 
صفایی ادامه داد: اما امام(ره) بعد از اینکه همه حرف ها را گوش می دادند فقط سه کلمه می فرمود " ارتش باید بماند". امام معتقد بودند که بدنه ارتش سالمه و همه از جامعه و مردم گرفته شده و باید بماند و خائنین آن انگشت شمار و آن هم در راس بودند.
 
وی افزود: امام(ره) فرمودند: «ارتش باید به یک دستش سلاح و در دست دیگرش قرآن باشد»، امام می دانستند دنیا با ما بد عمل می کند و محاصره ادامه دارد و معتقد بودند ما از نظر سلاح و جنگ افزار از دنیا عقب هستیم  و این کمبود سلاح را باید با قرآن، ایمان و معنویت پر کنیم.
 
حجت الاسلام صفایی اضافه کرد: این اعتقاد امام باعث شد که عقیدتی سیاسی تاسیس شود و مرا مامور این کار کند تا شرح وظایفی برای عقیدتی سیاسی بنویسیم و امام تصویب کردند که این عمل بی سابقه بود چراکه خود امام مستقیم این وظایف را تصویب کردند و فرمودند:« عقیدتی سیاسی باید تابع ولایت فقیه باشد».
 
**مقام معظم رهبری در ناو خارک
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه خاطره ای را بیان کرد و گفت: در سال 68 در یک رزمایش نیروی دریایی ارتش ما به همراه مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور و عده ای نظیر حجت الاسلام دکتر روحانی و بنده به عنوان مدعو در ناو بالگردبر خارک حضور داشتیم.
 
وی افزود: ناو خارک قرار بود از چابهار به سمت بندرعباس حرکت کند و یک شب عملیات روی آب باشد. ما دو تا ناهار در آنجا حضور داشتیم که در آن موقع فرمانده وقت نیروی دریایی دریادار ملک زادگان بود که روز اول ما ناهار را مهمان افسران ناو بودیم که جمعیت کمتر و کیفیت غذا بهتر بود.
 
صفایی با اشاره به اینکه ناو به دو گروه افسران و درجه داران تقسیم می شود، تصریح کرد: در روز دوم روی عرشه ناو خارک نماز جماعت را به امامت مقام معظم رهبری خواندیم که بعد امیر ملک زادگان برای صرف ناهار دوباره در قسمت افسران تدارک دیده بودند و وقتی به آقا گفت ناهار آمادست آقا گفتند کجا ملک زاده گفتند جای دیروز که ناهار صرف کردید اما مقام معظم رهبری فرمودند دیروز ناهار پیش افسران بودیم امروز می رویم قسمت درجه داران.
 
وی ادامه داد: بدون تدارکات قبلی ما به قسمت درجه داران رفتیم وقتی آنجا رسیدیم جمعیت زیادی نشسته بودند که با دیدن مقام معظم رهبری همه ناهار را رها کردند که آقا فرمودند کجا بفرمایید ما مهمان شما هستیم. بعد آن امیر ملک زادگان خواستند تدارک غذا ببینند که مقام معظم رهبری رو به یکی از درجه داران فرمودند همین غذایی که اینجاست را بیاورید.
 
حجت الاسلام صفایی افزود: بعد صرف غذا مقام معظم رهبری رو به یک جوان گفتند داماد شده ای؟ جوان گفت نه با این درآمد کم یک کولر گازی هم نمی توانیم بخریم حضرت آقا متاسر شدند و گفتند انشاالله جنگ تمام می شود و تحریم برداشته خواهد شد و شما هم داماد می شوید.
 
وی ادامه داد: جوان در آن لحظه مصمم گفت به خدا قسم تا آخرین قطره خونم ایستاده ام. مقام معظم رهبری دلیل این سخنش را پرسیدند که جوان گفت چون یقین دارم بر روی آبهای کره زمین هیچ رئیس جمهوری حاضر نیست کنار درجه دارش بنشیند و غذایی را که من می خورم بخورد.
 
حجت الاسلام صفایی حرکت امام خامنه ای در کسوت رئیس جمهوری را باعث ایجاد انگیزه و روحیه و افزایش ایمان دانست.
 
** هویت ما با غار حرا آغاز و با غدیرخم و واقعه کربلا ادامه دارد
 
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رییس اداره عقیدتی سیاسی با اشاره به اینکه هویت ما با غار حرا آغاز و با غدیرخم و واقعه کربلا ادامه داشته و ادامه دارد، گفت: برای تداوم آن بایستی از همه ظرفیت هایمان استفاده کنیم تا به نقطه کمالش برسیم.
 
وی یادآوری مسئولیت ها و یادآوری نقش معنویت در توان رزمی را از اهداف همایش دانست و افزود: کارکنان به خوبی درک کرده اند که هر جا اعتقادات قوی تر است کارها به خوبی پیش می رود و برای توسعه آن باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام محمدحسنی معرفی جایگاه اصلی عقیدتی سیاسی را از دیگر اهداف برشمرد و اذعان داشت: ما در قانون جایگاه محکمی داریم و این جا دارد برای نسل جدید فرماندهان روشن تر شود تا راهمان را محکمتر و با نشاط تر و با امیدتر برداریم.
نظر شما
پربیننده ها