نقش عقیدتی سیاسی لشکر 30 گرگان در دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «اسلامی» رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 30 در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران از جمله فعالیت‌های ما، اعزام روحانیون و مبلغین به مناطق عملیاتی بود که هم روحانیون شاغل در واحد عقیدتی و هم روحانیون مبلغ در جبهه حضور پیدا می‌‎کردند.
کد خبر: ۴۶۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ - 15June 2021

نقش عقیدتی سیاسی لشکر30 گرگان در دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «محمدحسن اسلامی» رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 30 در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان، در خصوص فعالیت های عقیدتی سیاسی لشکر 30 در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در سال 1366 از آیت الله نورمفیدی، نماینده حضرت امام (ره) در منطقه گرگان و دشت و امام جمعه گرگان، جهت بازدید از لشکر 30 که در بانه مستقر بود و ایراد سخنرانی دعوت کردیم. علاوه بر ایشان، تنی چند از ائمه جمعه و روحانیون استان مازندران و گلستان نیز حضور داشتند.

وی افزود: جلسه سخنرانی در سوله نسبتا بزرگی که روی تپه قرار داشت، برگزار می شد. حدود صد نفر از افسران لشکر و حدود ده، پانزده تن از روحانیون شاخص استان حضور داشتند. قبل از اذان ظهر، سخنرانی انجام شد، سپس نماز ظهر و عصر را به امامت  آیت الله نور مفیدی اقامه کردیم.

حجت الاسلام اسلامی گفت: بعد از نماز، قرار بود ناهار صرف شود. سفره که پهن شد، ناگهان دیدیم صدای هواپیما می آید. چند هواپیمای عراقی آمدند و منطقه را بمباران کردند. سوله ای که ما در آن مستقر بودیم، روی تپه ای بود که در کنار آن و به فاصله سیصد، چهارصد متری، تپه دیگری وجود داشت. خوشبختانه، هواپیماهای عراقی، به اشتباه آن تپه دیگر را بمباران کردند و سوله ای که ما در آن قرار داشتیم، مورد اصابت بمب قرار نگرفت. اگر این اتفاق می افتاد و مورد اصابت هواپیماهای عراقی قرار می گرفت، لشکر 30 از فرمانده و افسر خالی می شد و روحانیون شاخص استان مازندران و گلستان را نیز از دست می‌دادیم. الحمدلله تلفاتی نداشتیم. تنها یک نفر از نیروها در اثر بمباران، به شهادت رسید و یکی دو خودرو نیز آتش گرفت. گویا ستون پنجم دشمن، به بعثی‌ها خبر داده بود که جلسه مهمی در مقر لشکر 30 در حال برگزاری است و آنها نیز اقدام به بمباران منطقه کردند.

 رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 30 در دوران دفاع مقدس در خصوص دیگر فعالیتهای عقیدتی سیاسی لشکر 30 گفت: فعالیت های دیگر ما، اعزام روحانیون و مبلغین به مناطق عملیاتی بود. هم روحانیون شاغل در واحد عقیدتی و هم روحانیون مبلغ در جبهه حضور پیدا می کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار