دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

لیبرال متوحش «دلقک» را کنار زد/ رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است

دولت جدید رژیم صهیونیستی هیچ فرقی با دولت قدیم این رژیم نخواهد داشت و قطعا شاهد سیاست‌های بدتر از دولت‌های قبلی خواهیم بود.
کد خبر: ۴۶۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶ - 16June 2021

سقوط بی‌بی و ظهور نفتالی بنت/ رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پارلمان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه توانست طومار ۱۲ ساله «بنیامین نتانیاهو» را که پرونده فساد مالی پر و پیمانی دارد، بپیچد و «نفتالی بنت» سیاست‌مدار راستگرای تندرو را جایگزین او کند؛ کسی که محافظه‌کار مذهبی سیاسی، لیبرال متوحش اقتصادی و نخبه نظامی است و به‌شدت با شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی موافق است.

نفتالی بنت یک فرد تندرو است که رهبری حزب راست «یمینا» را برعهده دارد؛ پدر و مادر او اصالتا آمریکایی هستند و خود او هم در حیفا به دنیا آمده است و خانواده‌اش از میان یهودیان ارتودکس مدرن بوده‌اند.

نفتالی بنت که اخیرا نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی شده است، از سال ۲۰۰۶ وارد صحنه سیاست شده و تا سال ۲۰۰۸ به‌عنوان رئیس ستاد بنیامین نتانیاهو کار کرده است. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش و از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به‌عنوان وزیر دفاع مشغول فعالیت بود.

بایدن و دولت جدید اسرائیل

گفته می‌شود نفتالی بنت در ارتش رژیم صهیونیستی نیز سابقه فعالیت داشته و شایعاتی در مورد کم کاری او که منجر به کشته شدن نیرو‌های سازمان ملل شده نیز وجود دارد. برخی بر این باور هستند که او از طرفداران ترامپ بود، اما به نظر می‌رسد حالا ناچار است با بایدن کار کند و دولت آمریکا هم این دولت ائتلافی را به نتانیاهو ترجیح می‌دهد؛ چون بایدن با بنت راحت‌تر از نتانیاهو می‌تواند کنار بیاید.

البته گفته می‌شود که بنت مشروعیت سیاسی خود را از رابطه با جریانات مذهبی و شهرک‌نشین در کرانه باختری به دست آورده و به شدت اعتقاد دارد که قدرت، ابزار کنترل سیاست داخلی است و نه اخلاقیات. همین خصوصیات او موجب شده بود که نتانیاهو از ابتدای ورود وی به سیاست برای حذف آن از این عرصه تلاش کند.

چرا نتانیاهو تلاش می‌کرد در قدرت بماند؟

چرا بنیامین نتانیاهو که ۱۲ سال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود، تلاش می‌کرد در قدرت باقی بماند؟ چون احتمال دارد، با روی کار آمدن نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی روند رسیدگی به پرونده مالی بنیامین نتانیاهو و همسرش سرعت پیدا کند و بر همین اساس بود که نتانیاهو تلاش می‌کرد در قدرت باقی بماند تا مانع رسیدگی به پرونده خود شود. نتانیاهو در جلسه کنست تاکید می‌کرد که به زودی بازخواهدگشت؛ چون نفتالی بنت جایگاه و اعتبار بین‌المللی و توانایی لازم برای مقابله با ایران را ندارد و به زودی به زودی دولتش سرنگون خواهد شد.

سیاست خارجی دولت جدید رژیم صهیونستی

سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در دولت جدید فرق چندانی با سیاست خارجی دولت قبلی این رژیم در قبال ایران و فلسطین نداشته باشد؛ چون نفتالی بنت نیز در صحبت‌های خود در کنست مدعی شد که اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که به تسلیحات اتمی دست یابد. او همچنین با اشاره به اینکه احیای برجام یک اشتباه است، ادامه داد که برنامه هسته‌ای ایران یکی از موضوعات اصلی در کابینه او خواهد بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بر این باور است که نام‌گذاری دولت جدید اسرائیل به‌عنوان دولت تغییر دقیق نیست، مگر اینکه این تغییر برای حذف بنیامین نتانیاهو بوده باشد؛ زیرا اگر شاهد سیاست‌های بدتر از دولت‌های قبلی نباشیم، تغییری هم اتفاق نخواهد افتاد.

دولت جدید اسرائیل ضعیف است

در مورد شکست دولت جدید این رژیم نیز این فرضیه مطرح است که چون دولت جدید از ائتلاف احزاب چپ و راست و میانه و حتی گروه‌های عربی است؛ لذا تصمیمات باید از فیلتر این ائتلاف رد شود و عملاً دست دولت در بسیاری از موارد بسته باقی خواهد ماند. نتانیاهو هم روی همین اختلافات حساب کرده است و به همین دلیل دولت را ضعیف می‌خواند و مدعی است که به‌زودی برمی‌گردد!

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط

بررسی بحران در داخل جامعه صهیونیستی این نوید را به مسلمانان جهان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ چون هر روز شاهد تزلزل بیشتر این رژیم صهونیستی در مقابل محور مقاومت هستیم و امید می‌رود در آینده نزدیک نابودی آن‌ها را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار