مدیرکل حفظ آثار‌ دفاع مقدس البرز:

بیت «شهیدان شاه‌بختی» موزه شهدای دفاع مقدس اشتهارد می‌شود

سردار «اسلامی» گفت: بیت «شهیدان شاه‌بختی» به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز اهدا شده تا موزه شهدای دفاع مقدس اشتهارد در این مکان دایر شود.  
کد خبر: ۴۶۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 16June 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز، از برگزاری نشست صمیمی با خانواده معظم شهیدان شاه‌بختی در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این جلسه با حضور شهردار، فرماندار و امام جمعه شهرستان برگزار شد.

بیت «شهیدان شاه‌بختی» موزه شهدای دفاع مقدس اشتهارد می‌شود

بیت «شهیدان شاه‌بختی» موزه شهدای دفاع مقدس اشتهارد می‌شود

وی گفت: خانواده شاه‌بختی، سه شهید به نام‌های «جعفر»، «حسین» و «علی» را تقدیم انقلاب و نظام کرده و دو پسر خانواده به نام‌های «ابوالفضل» و «عباس» جانباز دفاع مقدس و «رضا» دیگر پسر خانواده نیز آزاده است. پس از فوت والدین شهیدان شاه‌بختی، بیت این شهدا به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز اهدا شد تا موزه شهدای دفاع مقدس اشتهارد در این مکان دایر شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بیان داشت: مراحل اداری این اقدام آغاز شده و در حال انجام است و در جلسه بعدی که با حضور خانواده این شهیدان والامقام برگزار شود، بیت آن‌ها به صورت رسمی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار خواهد شد.

جعفر شاه‌بختی در تاریخ 10 اسفند سال 1331 در اشتهارد دیده به جهان گشود و در تاریخ 6 مرداد سال 1361 بر اثر اصابت تیر در شهرستان بانه به شهادت رسید و در امامزاده کبری و ام صغری اشتهارد به خاک سپرده شد.

حسین شاه‌بختی در تاریخ یک فروردین سال 1338 در اشتهارد متولد شد و در تاریخ 29 دی سال 1365 در عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت ترکش به کمر قطع نخاع شد و سرانجام پس از تحمل درد و رنج فراوان در تاریخ 13 مرداد 1369 بر اثر عوارض ناشی از عمل جراحی به شهادت رسید و در گلزار شهدای اشتهارد به خاک سپرده شد.

علی شاه‌بختی نیز در تاریخ 5 مرداد 1341 در اشتهارد دیده به جهان گشود و به عنوان آرپی‌جی زن گردان امام سجاد (ع) از لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات بیت المقدس 4 در منطقه ماووت عراق حضور یافت و در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1367 بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید و در گلزار شهدای اشتهارد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار