مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد؛

اجرای ۱۷ برنامه تلویزیونی با محوریت عملیات‌های لشکر ۱۷ در قم

حجت‌الاسلام لقمانپور از اجرای ۱۷ برنامه زنده تلویزیونی با محوریت معرفی عملیات‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، در محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ - 16June 2021

اجرای ۱۷ برنامه تلویزیونی با محوریت عملیات‌های لشکر ۱۷ در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم در جلسه هم‌اندیشی نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که با حضور رییس سازمان هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ایام دهه کرامت، ایام ویژه‌ای است بخصوص برای ما که در قم هستیم همه برنامه‌ها به وجود معنوی و مقدس بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) گره خورده است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصر به فرد استان قم عنوان کرد: ۵۷۰ شهید عضو سپاه بدر از ۱۳ ملیت در قم داریم و مزار مطهر بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم زینبیون و فاطمیون نیز در قم قرار دارد.

لقمانپور ادامه داد: قبور مطهر شهید مطهری شهید شیخ فضل الله نوری و دیگر بزرگان روحانیت و همچنین شهید قرنی نخستین رییس ستاد ارتش در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد.

وی گفت: نام ۹ خلبان شهید و همچنین جمع زیادی از شهدای زن در زمره شهدای استان قم می‌درخشد و شهید رودباری نخستین شهید قیام خونین ۱۵ خرداد متعلق به قم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: این استان مقام دوم چاپ و نشر کشور را داراست و در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم و در سال جاری طرح ترجمه ۴۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی جشنواره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس و مقاومت در محل کنگره شهدای قم اظهار امیدواری کرد: در استان قم همه دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری این جشنواره پای کار آمدند و ان شاء الله جشنواره مزبور به نام قم ثبت شود.

لقمانپور همچنین با اشاره به ظرفیت عظیم موزه انقلاب و دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان سال، برنامه زنده تلویزیونی دلیرستان با محوریت معرفی ۱۷ عملیات دفاع مقدس و با حضور پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در محوطه موزه اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار