دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رسام:

گنجینه دفاع مقدس به طور پیوسته ارزش‌آفرینی می‌کند

«مازندرانی» گفت: فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای ارزشمند است که تا ده‌ها سال دیگر به صورت مستمر ارزش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۴۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ - 16June 2021

گنجینه دفاع مقدس به طور پیوسته ارزش آفرینی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «حبیب الله مازندرانی» دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مقاومت «رسام» در جلسه هم اندیشی نخستین جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: توفیق زیارت مضجع نورانی حضرت معصومه (س)، از برکات ممتاز شهر قم محسوب می‌شود و باید به این موهبت الهی افتخار کرد.

وی در خصوص چرایی برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: اگر این جشنواره بخوبی هدایت و اجرا شود، بسیار موثر خواهد بود، زیرا فیلمنامه نویسی، استخوان بندی و اسکلت فیلم محسوب می‌شود.

مازندرانی یادآور شد: بعد از پایان جنگ، حجم تولیدات هنری دفاع مقدس کم شده و بخصوص ما که مسئولیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داریم، در این زمینه باید بیش از پیش تلاش کنیم.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد کشوری و بین المللی در استان قم، افزود: این فرصت گرانبهایی است که با برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی، از سویی بحث گفتمان سازی دفاع مقدس و شناسایی و هدایت هنرمندان را پیگیری نماییم و از سوی دیگر، بانک اطلاعات فیلمنامه‌های برگزیده را تشکیل دهیم.

وی با یادآوری این رهنمود رهبر عزیز انقلاب که جنگ، گنج است، تاکید کرد: اگر واقعه عاشورا توانست در یک نیم روز بیش از ۱۴ قرن فرهنگ تولید کند و زنده بماند، قطعا حماسه عاشورایی دفاع مقدس نیز خواهد توانست از این گنجینه باارزش، تا ده‌ها سال دیگر به طور پیوسته، تولید فرهنگ و فیلم و ... داشته باشد.

مازندرانی دامه داد: ما در حوزه ایثار و شهادت هیچگونه کمبود موضوعی نداریم و می‌بینیم که در زمینه‌های کتاب، شعر و ادبیات و ... نیز فراوان کار شده است و از این رو، فیلمنامه نویس باید با مطالعه کتاب‌های مربوطه، از دایره ذهنیات خود بیرون بیاید و قویتر بنویسد.

وی با اشاره به اهمیت کار دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: ضروری است برای جزییات فعالیت دبیرخانه، ساختار و مسئولیت‌ها مشخص شود.

مازندرانی همکاری دستگاه هایی، چون صداوسیما، اداره ارشاد، انجمن سینمای جوان، بسیج هنرمندان، شهرداری و ... را موجب تسریع در کار خواند و گفت: با تبلیغ این دستگاه ها، حجم آثار ارسالی به جشنواره زیاد خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: ان شاءالله با برگزاری موفق نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، این افتخار هر سال برای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم به عنوان دبیرخانه جشنواره باقی بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار