دریادار سیاری در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

مشخصات «اژدر» جدید نیروی دریایی ارتش/ تولید انبوه سامانه کنترل آتش «ثامن»

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ساخت اژدر جدید نداجا گفت: این اژدر یکی از پیشرفته‌ترین اژدرهای موجود در سطح جهان بوده، و از توانایی انتقال آسان اطلاعات برخوردار است.
کد خبر: ۴۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ - 11May 2015

مشخصات «اژدر» جدید نیروی دریایی ارتش/ تولید انبوه سامانه کنترل آتش «ثامن»

امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار کرد: اژدر جدید نیروی دریایی ساخته شده و مراحل آزمایشی و تست میدانی را با موفقیت گذرانده است.

وی با بیان اینکه این اژدر یکی از پیشرفتهترین نوع اژدرهای موجود در سطح جهان است، افزود: این سلاح که قابلیت هدفگیری مطلوب علیه اهداف را داراست از توانایی انتقال آسان اطلاعات برخوردار بوده و میتواند با دقت اهداف را تا نقطه اصابت دنبال کند.

فرمانده نیروی دریایی در خصوص موارد استفاده از این سلاح گفت: از این اژدر در دو نوع عملیات زیرسطحی به زیرسطحی و زیرسطحی به یگانهای شناور سطحی استفاده میشود.

وی با اشاره به اینکه سابقه کشور ما در استفاده از این نوع تسلیحات به دو دهه قبل بازمیگردد، افزود: با توجه به این سابقه محدود، به نظر میرسد پیشرفت ایران در حوزه ساخت و تولید نسل جدید اژدرها جهشی بوده است، و جوانان ما توانستند بهطور مطلوبی به علم و فناوری لازم در این رابطه دست یابند.

دریادار سیاری در ادامه گفتوگو با دفاع پرس، با بیان اینکه تولید انبوه سامانه کنترل آتش ثامن در دست اقدام است، افزود: این سامانه در مرحله اول  بر روی ناوهای موشکانداز و ناوشکنها نصب شده و سپس بر دیگر شناورها عملیاتی میشود.

وی افزود: این سامانه قابلیتهای لازم را در شناسایی، رهگیری و انتخاب سلاح متناسب با اهداف را داراست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه از رونمایی زیردریایی فاتح در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این زیردریایی از توانمندیهای لازم در غوص کردن در عمق مناسب، سرعت و قدرت مطلوب در زیر دریا، قدرت شناسایی اطراف و همچنین قابلیت حمل سلاحهای مورد نیاز برخوردار است، و با قدرت  ماندگاری که دارد بهعنوان یک سلاح استراتژیک در توان دفاعی کشور محسوب میشود.

وی با اشاره به توانمندی جوانان متخصص در ساخت ناوشکنهای جماران، دماوند و سهند افزود: نیروهای مسلح در تامین تجهیزات خود باید با تکیه بر جوانان مستعد روی پای خود بایستند و همانطور که مشاهده میکنیم تجربه ثابت کرده هر چیزی که نیاز نیروهای مسلح باشد، جوانان ما با ابتکار و خلاقیت آن را میسازند.

دریادار سیاری استفاده زیردریاییها را بخشی از توان دفاعی کشور برشمرد و افزود: ما امروز این توان را داریم که با زیردریاییهایمان در شمال اقیانوس هند و مناطق ماموریتی ارتش حضور داشته باشیم، که این بهطور طبیعی توان ما را ارتقا میبخشد.

وی در پایان به توسعه سواحل مکران اشاره کرد و در این رابطه گفت: سواحل مکران دروازه طلایی ورود ما به آبهای آزاد است و امروز نیروی دریایی در جهت پیشرفت دریامحور کشور بهعنوان طلیعهداران توسعه این سواحل در آن منطقه مستقر شده و تاکنون با کمک دولت جمهوری اسلامی به پیشرفتهای مطلوبی در این حوزه دست یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار