کارشناس امور مذهبی:

همه ما موظف هستیم خودمان برای کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیریم

حجت الاسلام تاج لنگرودی گفت: شرکت در انتخابات را امری شرعی، عقلی و اخلاقی دانست و گفت: شرکت در انتخابات واجب عینی است.
کد خبر: ۴۶۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ - 17June 2021

همه ما موظف هستیم خودمان برای کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیریم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محسن تاج لنگرودی» کارشناس امور مذهبی در گفت‌وگویی مشارکت حداکثری در انتخابات را امری عقلی، شرعی و اخلاقی دانست و  اظهار داشت: شرکت در انتخابات موضوعی نیست که نیاز به توصیه کردن باشد، اما از آن جهت که مردم شاهد برخی بی مهری‌ها از طرف بعضی مسؤولان بودند و از جهتی نیز دشمنان با جنگ روانی و تبلیغاتی که بیرون از مرز‌های کشور علیه انتخابات به راه انداختند باعث شد عده‌ای از مردم نسبت به نظام، انقلاب، کشور و انتخابات قهر باشند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بنابراین توصیه‌ای که به این گروه افراد می‌توان داشت این است که از هر جهت بخواهیم به انتخابات نگاه کنیم از جمله حس وطن دوستی، عقلی و دینی همه ما موظف هستیم خودمان برای کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، گفت: اگر از نظر شرعی بخواهیم بدانیم شرکت در انتخابات چه حکمی دارد می‌بینیم که مراجع تقلید و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب عینی اعلام کردند؛ بنابراین هر کسی به اندازه خود موظف است در انتخابات شرکت کند.

حجت الاسلام تاج لنگرودی ادامه داد: از جهت وطن دوستانه هم بخواهیم به انتخابات نگاه کنیم در می‌یابیم که به هر میزان مشارکت در انتخابات پایین باشد به همان مقدار گرگ صفتانی که طمع به خاک کشور دارند به تصور اینکه مردم از نظام خسته شده اند اقدام به دست درازی کرده و امنیت و آسایش کشور را از بین ببرند؛ همان هزینه‌های سنگینی که کشور سوریه و بعضی از کشور‌ها پرداخت کردند.

این کارشناس مذهبی افزود: بعضی افراد می‌گویند مشارکت هم داشته باشیم چه فرقی می‌کند هر کسی که خودشان در نظر گرفته باشند روی کار می‌آید؛ در حالی که تا امروز ثابت شده این نبوده و هر کسی روی کار آمد سیاست‌های خود را اجرا کرد و نابسامانی‌ها و نارضایتی‌هایی که برای مسائل معیشتی و اقتصادی وجود دارد زاییده یک سری انتخابات است که تبلیغات آن به دست کسانی افتاده که دلسوز نظام و کشور نبودند.

حجت الاسلام تاج لنگرودی خاطرنشان کرد: هر کسی خودش باید برای سرنوشت خود و کشورش تصمیم بگیرد و اجازه ندهد دیگری به جای او انتخاب کند بنابراین لازم است انسان باید از نظر عقلی، شرعی و اخلاقی خود را ملزم به شرکت در انتخابات کند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها