بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-23

کتاب "نبرد در کانال ماهی" به بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران رسید

کتاب "نبرد در کانال ماهی" روایت حماسه آفرینی لشکر محمد رسول الله(ص) است که به قلم "مهدی خداوردی خان" توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.
کد خبر: ۴۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ - 11May 2015

کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نویسنده کتاب "نبرد در کانال ماهی" با استفاده از اسناد و منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از جمله دفاتر راویان، نوارهای صوتی، گزارش عملیات و اسناد نظامی مرتبط با عملیات کربلای 5 و همچنین مصاحبههایی که با بعضی از فرماندهان و رزمندگان لشکر داشته این کتاب را به رشته تحریر درآورده است.
 
سبک نوشتاری این کتاب ساده و روان است و از آنجایی که نویسنده کتاب مهدی خداوردی خان، به عنوان راوی در این عملیات حضور داشته است، تمام مطالب کتاب مستند و واقعی هستند. از دیگر آثار این نویسنده می توان به کتاب "مهران در تحولات جنگ ایران و عراق" اشاره کرد، از ویژگیهای قلم مهدی حاجی خداوردی خان، سبک توصیفی و روان نویسی وی است.
 
از مهمترین ویژگیهای این اثر مستند تاریخی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: نمایاندن جلوههایی از مدیریت و توان فرماندهی در هدایت نیروها و عملیات؛ بهرهمندی فرمانده لشکر و نیز فرماندهان گردانها از بینش و درک عمیق درباره آیین نبرد؛ پیش رو بودن فرماندهان در خطوط  پرمخاطره نبرد و هم گامی با رزمندگان و قدرت تصمیم گیری آنان در تنگناها و حوادث سخت؛ حمیت، غیرت، هم بستگی و هم دل شدن رزمندگان در برابر حملات پر فشار دشمن؛ روحیه شهادت طلبی فرماندهان و رزمندگان؛ نمایاندن رنجها و پیروزیها، بیمها و امیدها.
 
شایان ذکر است که تاکنون کتابی با این محتوا یعنی کتابی مستقل درباره نبرد لشکر 27 حضرت محمد رسول الله(ص) در عملیات کربلای 5 نوشته نشده و این کتاب اولین اثری است که به این موضوع به صورت اختصاصی پرداخته است.
 
کتاب "نبرد در کانال ماهی؛ لشکر 27 محمد رسول الله در عملیات کربلای 5"، از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است و دارای 445 صفحه است. این کتاب 9 فصل است و فصلهای آن بر اساس تاریخ رویدادها، حوادث، تصمیمات مهم در جلسات مختلف و گفت و گوها به ترتیب زمان وقوع و به طور منظم و منسجم بیان شده است.
 
شوق حضور، تلاش برای آمادگی، موج دوم، کانال پرورش ماهی، شب سرنوشت ساز، بلیط بازگشت، جنگ نابرابر، یک اتفاق و آخرین روز عناوین فصلهای مختلف این کتاب هستند.
 
در انتهای کتاب تصاویری از فرماندهان و رزمندگان حاضر در عملیات کربلای 5 و همچنین 13 نقشه از مناطق عملیاتی کربلای 5 و کانال ماهی وجود دارد و وضعیت این منطقه را به خوبی نشان داده است.

غرفه انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در شبستان، راهرو 24، شماره 24 است.

خاطر نشان می سازد، بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها