حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه رستاق:

کسانی که در انتخابات شرکت نکنند قطعا در پیشگاه شهداء مسئولند

حجت‌الاسلام دلاوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شرکت در انتخابات، حجت را بر همه تمام کرد و کسانی که در انتخابات شرکت نکنند قطعا در پیشگاه خدا و شهداء مسئول هستند.
کد خبر: ۴۶۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 18June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مصطفی دلاوری» امام جمعه رستاق در آئین عبادی سیاسی و وحدت بخش نماز جمعه مورخ ۲۸ خرداد که در میعادگاه نمازجمعه شرف آباد رستاق برگزار شد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظها داشت: رسول خدا(ص) کلمه «متوسمین» را در آیه شریفه، ائمه اطهار (ع) دانسته‌اند و با اشاره به آن، به ذکر ویژگی‌های هر کدام از ائمه (سلام الله علیهم) پرداخته‌اند. پیامبر خدا وقتی به نام امام رضا (ع) رسیدند، برای آن حضرت چهار ویژگی بیان فرموده‌اند که عبارت است از اینکه امام هشتم عبور دهنده امت رسول الله (ص) است؛ که ممکن است منظور عبور دهنده به بهشت و یا عبور دهنده از پل صراط و یا از هر گرفتاری و سختی باشد.

وی افزود: ایشان نجات دهنده امت‌اند و دیگر آنکه آن حضرت دور کننده دشمنان و کینه توزان امت اسلامی هستند و چهارم اینکه حضرت رضا (ع) به تعبیر رسول اکرم (ص)، نزدیک کننده مومنان امت اسلامی به یکدیگرند.

حجت الاسلام دلاوری در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهداء بویژه شهید دکتر مصطفی چمران، با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) گفت: اگر پنج صفت در کسی نبود هیچ خیری از دنیا و آخرت در او نیست که آن پنج صفت عبارت اند از: ریشه و اصالتی محکم که به آن دست آویزد، بخشندگی و کرم در طینت او باشد، استواری در اخلاق داشته باشد، نجابت در نهادش باشد و خوف از پروردگارش داشته باشد.

خطیب جمعه رستاق در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: ۲۸ خرداد ماه یک روز است، ولی به بلندای چهار سال است؛ لذا همه باید دقت کنند چه کسی را انتخاب می‌کنند و وضعیت چهار سال کشور و شهر و روستا را به چه افرادی می‌سپارند.

وی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری در مورد شرکت در انتخابات حجت را بر همه تمام کرد و کسانی که در انتخابات شرکت نکنند قطعا در پیشگاه خدا و شهداء مسئول هستند.

امام جمعه رستاق افزود: فردای انتخابات باید رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و همه باید بدانند رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم است و منتخبین شورا‌ها نیز نماینده همه مردم در شهر و روستا هستند و همه باید با همدلی به فکر خدمت به مردم باشند.

وی به مشکلات منطقه رستاق گریزی هم زد و اظهار داشت: یکی از ضروریات منطقه رستاق احداث یک زیر گذر برای ورود به رستاق است که باعث می‌شود خطرات را کاهش و یا حتی به صفر رساند و شایسته است شورای بخش آینده رستاق این مساله را در اولویت کاری خود قرار بدهد.

حجت الاسلام دلاوری در پایان نوید افول رژیم غاصب صهیونیستی را به نمازگزاران جمعه داد و گفت: سقوط نتانیاهو فصل نوینی در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی گشوده است و این اتفاق از ثمرات مقاومت فلسطینی‌ها در جنگ ۱۲ روزه است و شکست نخست وزیر سفاک و خونریز این رژیم و نیز کابینه متزلزل در دولت جدید رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که افول این رژیم غاصب نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار