حضرت امام خامنه‌ای:

مقام برای شهید چمران مهم نبود/ شهید چمران دانشمند بسیجی بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد خصائل اخلاقی شهید چمران فرمودند: «دنیا و مقام برای شهید چمران مهم نبود. او باانصاف، شجاع و سرسخت بود و بی‌رودربایستی عمل می‌کرد. در عین لطافت شاعرانه و عارفانه، در مقام یک سرباز سختکوش بود. دانشمند بسیجی این است.»
کد خبر: ۴۶۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 21June 2021

دنیا و مقام برای شهید چمران مهم نبود/ شهید چمران، یک دانشمند بسیجی بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۲۹۳ هفته نامه خط حزب‌الله به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد.

از آنجا که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه، ۲۸ خرداد برگزار شد، شماره جدید این هفته‌نامه با عنوان «شنبه برادری» حول شرکت مردم در انتخابات و حضورشان پای صندوق‌های رأی و بیانات و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.

خط حزب‌الله این شماره خود را به شهید مدافع حرم، مهدی اسحاقیان اختصاص داده است. این شهید والامقام روز ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ در سوریه، منطقه جنوب حلب به مقام والای شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای دُرچه به خاک سپرده شده است.

از آنجایی که در دهه کرامت هستیم، این نشریه برشی از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» که داستان زندگی سیاسی ائمه معصوم (ع) به قلم رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده است.

چون به سالگرد شهادت مصطفی چمران، فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم که روز ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در جبهه سوسنگرد _ دهلاویه به شهادت رسید نزدیک هستیم، خط حزب‌الله بخشی از مطالب خود را به انتشار بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) در رابطه با شهید چمران اختصاص داده است.

سخنان امام (ره) پس از شهادت شهید چمران به شرح زیر است:

«شهادت انسان‌ساز سردار پرافتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه، ولی عصر (ارواحنا فداه) تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

تسلیت از آن رو که ملت شهیدپرور ما، سربازی را از دست داد که در جبهه نبرد حق با باطل (چه در لبنان و چه در ایران) حماسه می‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت.

تبریک (من) از آن جهت است که اسلام بزرگ چنین فرزندانی را تقدیم ملت‌ها و توده‌های مستضعف می‌کند و سردارانی همچون او را در دامن تربیت خود پرورش می‌دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است؟»

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) در رابطه با شهید چمران به شرح زیر است:

«مرحوم چمران در قضایای قبل از انقلاب، در فلسطین و مصر تمرین دیده بود. او برخلاف ما که هیچ سابقه‌ای نداشتیم، سابقه نظامی زیادی داشت و از نظر جسمانی هم از من قوی‌تر، کارکشته‌تر و زبده‌تر بود. به همین خاطر هنگامی که صحبت از آن شد که چه کسی فرمانده این عملیات باشد، همه نظرمان این بود که شهید چمران فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم شود.»

روز دوم تیر ۱۳۸۵، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خصائل اخلاقی شهید چمران فرمودند:

«دنیا و مقام برای شهید چمران مهم نبود. برایش مهم نبود که نان و نام به نام چه کسی تمام می‌شود.
او باانصاف، شجاع و سرسخت بود و بی‌رودربایستی عمل می‌کرد. در عین لطافت شاعرانه و عارفانه، در مقام یک سرباز سختکوش بود.

دانشمند بسیجی این است. در وجود چنین آدمی تضاد سنت و مدرنیته معنایی ندارد و تضاد میان علم و ایمان خنده‌آور است.

در چنین آدمی، علم، ایمان، سنت، تجدد، نظر، عمل، عشق و عقل همه با هم مجتمع هستند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار