نگاهی به زندگی یک سرباز سلحشور ارتش اسلام

«عبدالحسین امینی ملکی» هشتم بهمن سال 1342 در شهرستان ملکان متولد شد و پس از تلاش و جهاد در عرصه پاسداری از میهن‌مان، سرانجام 27 آذرماه سال 1362 جام شهادت را سرکشید.
کد خبر: ۴۶۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ - 19June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با شروع جنگ تحمیلی ملت ایران از جای جای ایران اسلامی برای حضور در جبهه و محافظت از تمامیت ارضی میهن‌مان اعلام آمادگی کردند. در این بین جوانانی هم همچون «غلامرضا بخشی» بودند که با فرا رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، لباس رزم بر تن کرده به عنوان سرباز اسلام، سلحشورانه جنگیده و در نهایت به شهادت رسیدند.

در ادامه معرفی شهدای آذربایجان شرقی، زندگی، خصوصیات و فضایل اخلاقی شهید «غلامرضا بخشی» را بررسی می‌کنیم.

زندگینامه

غلامرضا دوران کودکی را در کانون گرم خانواده پشت سر گذاشت و با رسیدن به سن علم آموزی، راهی سنگر علم و دانش شد و تحصیلات خود را تا سال چهارم ابتدایی در روستای میدانجوق ادامه داد. او فردی مومن، متدین و مقید به انجام واجبات الهی بود. به پدر و مادرش احترام می‌گذاشت و همیشه مطیع ایشان بود. این شهید بزرگوار با اخلاقی که داشت، تمام دوستان و آشنایان را شیفته‌ی خود کرده بود.

شهید بخشی با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی، برای رفتن به جبهه و نبرد با دشمنان نظام و انقلاب لحظه شماری می‌کرد و با فرارسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، فرصت را مغتنم شمرد و لباس رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرد. او پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به تیپ سوم لشکر 28 پیاده کردستان اختصاص یافت و به منطقه‌ی عملیاتی مریوان اعزام شد.

این سرباز فداکار ارتش اسلام همچون دیگر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تمام توان خویش در برابر تجاوز مزدوران و جیره خواران استکبار جهانی ایستادگی کرد و تا پای جانش به نبرد با اهریمنان زمان، همت گماشت.

سرانجام این شهید بزرگوار در منطقه عملیاتی مریوان جام شیرین شهادت را  سرکشید. پیکر مطهر ‌شهید «غلامرضا بخشی» در گلزار شهدای شهرستان ملکان به دستان خاک سپرده شده است.

پیام شهید

برای شهادت من اصلاً ناراحت نباشید و برای من گریه و زاری نکنید تا عناصر خود فروخته‌ی ضدانقلاب، از این ناراحتی شما سوء استفاده نکنند. هرگز چنین فرصتی را به آن‌ها ندهید. همانا مرگ حق است و زندگی فانی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار