دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۱۶ دی به عنوان «روز شهدای دانشجو» در تقویم جای گرفت

حجت‌الاسلام عاملی از درج روز شهدای دانشجو در تقویم رسمی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 20June 2021

۱۶ دی به عنوان «روز شهدای دانشجو» در تقویم جای گرفتبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جدید این شورا از تصویب ۱۹ عنوان و مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی ارجاع شده و در مجموع با بررسی‌های کارشناسی ۲۸ عنوان به این جلسه ارائه شد که ۱۹ عنوان از جمله ۱۶ دی؛ روز شهدای دانشجو (همزمان با روز شهادت سید حسین علم الهدی و همرزمان وی در حماسه هویزه) به تصویب رسید.

‌مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور طی نامه شماره ۱۴۰۰/۴۲۴۹ /دش مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ توسط رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

گفتنی است همزمان با چهلمین سال حماسه هویزه در سال ۹۹، تلاش گسترده‌ای از سوی ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با همکاری رسانه‌ها و دانشجویان جهت قرار گرفتن این مناسبت که پیش‌تر در مجلس شورای اسلامی دوره پنجم، مصوب و به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده بود، اما در صفحات تقویم وجود نداشت، صورت گرفت.

حماسه هویزه ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی شهید سید محمد حسین علم الهدی و یاران شان از جمله تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام در عملیات نصر یا هویزه به وقوع پیوست. از این رویداد تاریخی به عنوان مبدأ حرکت‌های مبارزاتی دانشجویان در ۸ سال دفاع مقدس یاد می‌شود.

خانواده‌های شهدا، هیأت امنا و ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه از همه عزیزانی که با سعی و تلاش خود در به سرانجام رساندن این طرح و ثبت این یادگار ماندگار دفاع مقدس برای نسل‌های آینده این مرز و بوم همت گماردند، صمیمانه قدردانی می‌نمایند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها