معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید:

خاطرات شفاهی ایثارگران و خانواده‌ شهدا منبعی غنی و اثرگذار در جامعه است

سردار «سلیمانی» با تأکید بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به‌عنوان منبعی غنی و اثرگذار در جامعه گفت: تلاش‌هایی فراوانی باید در این زمینه صورت گیرد، زیرا این عزیزان گنج‌های گرانبهایی هستند که جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 20June 2021

خاطرات شفاهی ایثارگران و خانواده‌های شهدا منبعی غنی و اثرگذار در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس در کرج، سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در نشست شورای اداری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان البرز که در مجموعه تفریحی عرفان کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در انتخابات گفت: دشمنان با هجمه‌های سازماندهی شده و تلاش مضاعف موج حرکت در راستای عدم حضور و مشارکت مردم در انتخابات را به راه انداختند.

وی افزود: اما مردم بصیر این کشور با حضور خود به‌صورت جهادی حماسه‌ای دیگر را خلق کردند که دشمنان انتظار آن را نداشتند؛ آن‌هم در شرایطی که از لحاظ معیشتی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند. مردم دوستدار نظام و انقلاب هستند و با عشق و انگیزه و با هدف تداوم راه شهدا در انتخابات حضور یافتند و افتخاری دیگر را خلق کردند.

سردار سلیمانی بیان داشت: البرز از جمله استان‌هایی است که در همجواری تهران قرار دارد و از ظرفیتی ویژه برخوردار بوده و دارای ماهیت‌های فرهنگی فراوانی است که باید به آن‌ها توجه شود، اما این همجواری علی‌رغم اینکه باید موجب پیشرفت شود متأسفانه در زمینه‌های مختلف به‌خصوص فرهنگی عقب‌ماندگی‌های جدی و فراوان و معضلات و مشکلات بیشتری دارد؛ تلاش ما بر آن است تا به این استان با یک تلاش و نگاه مثبت توجه ویژه شود.

وی با تأکید بر ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به‌عنوان منبعی غنی و اثرگذار در جامعه، بنیاد شهید را نهادی فرهنگی و خدمتگزار دانست و گفت: امروز انتظار ما تلاش در بخش خاطره نگاری و تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان است. تلاش‌هایی فراوانی باید در این زمینه صورت گیرد، زیرا این عزیزان گنج‌های گرانبهایی هستند که جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد. خاطرات آن‌ها می‌تواند تعامل ایجاد کند و تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: اگر امروز نتوانیم از این ظرفیت ویژه بهره ببریم و این خاطرات را برای نسل‌های آینده ثبت و ساماندهی کنیم، قطعاً غبطه خواهیم خورد. در زمینه برگزاری اردوها با عقب‌ماندگی‌های فراوانی مواجه هستیم که باید جبران شود؛ در بنیاد شهید نگاه ما به اردوها ترویجی است، باید بتوانیم بر محتوا تمرکز کنیم.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید در زمینه اردوها باید فعالیت نظارتی داشته باشد و از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری برای برگزاری اردوها استفاده کند. مجموعه تفریحی عرفان نقش مؤثری در تعالی و برگزاری اردوهای بنیاد شهید دارد که امیدواریم امسال بتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم و برای هشت هزار نفر از ایثارگران اردوهای محتوایی و تفریحی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار