عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیری جمعیت چالش فرهنگی آینده خواهد بود/ دولت جدید اقدام جدی کند

بانکی‌پورفرد پیری جمعیت را چالش فرهنگی آینده دانست و گفت: دولت جدید در راستای پیشگیری از پیری جمعیت باید اقدام جدی انجام دهد.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 21June 2021

«امیرحسین بانکی‌پورفرد» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به چالش‌های فرهنگی دولت آینده اظهار داشت: به دلیل غفلت‌هایی که در سال‌های اخیر داشتیم، مشکلات فرهنگی زیادی داریم و مشکلات اقتصادی موجب عدم توجه مناسب به این حوزه شد.

وی پیری جمعیت را اَبَرچالش فرهنگی پیش روی کشور معرفی کرد و افزود: پیری جمعیت، ام‌المصائب قرن ۱۵ برای ما خواهد بود و اصلی‌ترین حرکت رئیس جمهور باید در این حوزه باشد؛ چرا که تنها فرصت رهایی از این مسئله در دولت آینده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تنها راه علاج این موضوع را حمایت اساسی از خانواده عنوان کرد و گفت: ازدواج جوانان، پایین آمدن سن ازدواج، تسهیل ازدواج، تسهیلات فرزندآوری، حمایت زوج‌های نابارور و بیمه زنان باردار از اقدامات حمایتی خواهد بود.

وی ضمن ابراز امیدواری از رویکرد مناسب رئیس جمهور منتخب در این حوزه اظهار داشت: چالش‌های فرهنگی زمانی محسوس می‌شود که قابل مهار نبوده و نمی‌توان آن را مدیریت کرد.

بانکی‌پور ضمن اشاره به طرح جوانی جمعیت که ریل‌گذاری خوبی را برای دولت آینده داشته افزود: پیری جمعیت، سیاه چاله‌ای است که ۲۰ سال آینده دورن آن گرفتار می‌شویم و در حال حاضر این چالش محسوس نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس فرصت هفت سال پیش رو را برای کنترل جمعیت بسیار مهم دانست و ادامه داد: با برنامه ریزی مناسب در این هفت سال، از کنار مدار سیاه چاله می‌توان به راحتی عبور کرد و هرم سنی جمعیت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به فراوانی جمعیت جوان در حال حاضر تصریح کرد: ۲۰ سال آینده این جوانان وارد دوره کهنسالی شده و جامعه را پیر می‌کنند که تنها راه آن آماده کردن هرچه سریع‌تر یک نسل جوان است که تنها در این دوره هفت ساله قابل حصول است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها