آناتولی:

مقاومت فلسطین قصد دارد به تلاش‌ دیپلماتیک برای رفع محاصره غزه فرصت بدهد

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منبعی فلسطینی گزارش کرد که طرف‌های بین‌المللی و عربی از سران مقاومت فلسطین خواسته‌اند تا به تلاش‌های دیپلماتیک برای لغو محاصره غزه فرصتی بدهند و مقاومت با این موضوع موافقت کرده است.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 20June 2021

آناتولی: مقاومت فلسطین قصد دارد به تلاش‌ دیپلماتیک برای رفع محاصره غزه فرصت بدهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش کرد، مقاومت فلسطین تصمیم گرفته به تلاش‌های عربی و اسلامی در راستای رفع محاصره غزه و پایان رنج مردم این منطقه فرصت بدهد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود به آناتولی گفته، در پایان هفته گذشته طرف‌های بین‌المللی، اروپایی و عربی تماس‌های گسترده‌ای با سران مقاومت فلسطین داشته‌اند.

وی افزود، این طرف‌ها از سران مقاومت فلسطین خواسته‌اند تا به تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه فرصتی بدهند و مقاومت با این موضوع موافقت کرده است.

منبع مذکور تصریح کرد، روز‌های آینده شاهد تحرکات دیپلماتیک بیشتر برای تحقق این موضوع خواهد بود و این تحرکات گسترده از ثمرات نبرد اخیر معروف به «شمشیر قدس» است.

نبرد شمشیر قدس ۱۱ روز به طول انجامید و مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

بر اساس گزارش آناتولی، گروه‌های فلسطینی خواستار رفع کامل محاصره غزه و اجازه آغاز روند بازسازی آن هستند، اما رژیم صهیونیستی اجازه بازسازی غزه را مشروط به آزادی چهار اسیرش نزد حماس کرده است موضوعی که حماس آن را رد کرده و خواستار یک قرارداد برای تبادل اسراست.

غزه هفت گذرگاه دارد و به غیر از گذرگاه رفح که زیر نظر مصر است ۶ گذرگاه دیگر یعنی «بیت حانون یا ایزر»، «الشجاعیه»، «القراره یا کوسوفیم»، «العوده یا صوفا»، «کرم ابوسالم» و «المنطار» زیر نظر رژیم صهیونیستی است.

تمام این گذرگاه‌ها به جز ۳ گذرگاه رفح، ابوسالم و ایزر که با مقرارت خاص گاهی باز می‌شوند، هشت سال است که بسته شده‌اند.

گذرگاه‌های المنطار، الشجاعیه، القراره و کرم ابوسالم ویژه انتقال کالا و ماشین‌های سوخت به غزه از طریق اراضی اشغالی ۴۸ است؛ گذرگاه ایزر ویژه عبور تجار، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌هاست؛ گذرگاه القراره ویژه عبور تانک‌های اسرائیلی است و در نهایت گذرگاه رفح برای عبور و مرور افراد است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار