مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید چمران، مصداق واقعی یک استاد بسیجی بود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب سه عنصر خاص را به عنوان مؤلفه‌های اساسی بسیج مطرح کردند که عبارت است از «بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام» و شهید چمران به عنوان یک استاد بسیجی، مصداق تحقق این مؤلفه‌هاست.
کد خبر: ۴۶۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ - 21June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، مراسم بزرگداشتی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قوچان در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه کرامت و یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: شهید چمران در مقام وزیر دفاع می‌توانست پشت میز خود بنشیند و اسیر در ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌ها باشد اما وجود او به قدری در ذات حضرت حق ذوب بود که نه در بُرد موشکی دشمن، بلکه در خطوط مقدم و در بُرد توپخانه‌ای او قرار می‌گرفت و جز به پیشبرد اهداف جهاد فی سبیل الله فکر نمی‌کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سه عنصر خاص را به عنوان مؤلفه‌های اساسی بسیج مطرح کردند که عبارت است از «بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام» و شهید چمران به عنوان یک استاد بسیجی، مصداق تحقق این مؤلفه‌هاست. نجواهای عاشقانه و عارفانه این شهید والامقام همچنان فطرت‌های پاک آزادگان را برانگیخته می‌کند و این منطق شهید چمران، باعث شد تا وجود او را از خاک به افلاک برساند و امروز او را هم‌نشین اولیای الهی کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن نام شهیدان کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به گام نهادن در مسیر شهدا و رهرو بودن است نه اینکه فقط منحصر در پرچم‌افرازی‌ها بمانیم. فرهنگ ایثار و شهادت، یادگار شهداست و هرکس بخواهد در مقام زنده نگه داشتن یاد آنان قرار بگیرد، باید در این سنگر به گونه‌ای جهاد کند که این فرهنگ به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: علیرغم همه عداوت‌ورزی‌ها و برآوردهای کم‌خردانه‎ای که از شرایط صورت می‌گیرد، حقیقت این است که وعده نصرت پروردگار به جامعه‌ و گروهی تعلق می‌گیرد که حامی جبهه حق باشند و برای ادای وظیفه سر از پا نشناسند؛ همان افرادی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، علیرغم گلایه‌های معیشتی، محدودیت‌های کرونایی، مخالف‌خوانی‎ها علیه شرکت در انتخابات باز هم از ادامه راه پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف غافل یا ناامید نشدند و پرچم این فرهنگ والا و بلندمرتبه را برافراشته نگاه داشتند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه تحریف و انحراف، دو دل مشغولی عمده رهبر معظم انقلاب در عرصه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: معظم له مرتباً توصیه می‌کنند که همه موظف به جلوگیری از وقوع تحریف در بیان معارف این حماسه عظیم هستند و راه برون رفت از چالش تحریف و انحراف نیز این است که به طور دقیق برآورد شود که تعریف تحریف چیست و به پیروی از مؤلفه‌های سه‌گانه و اساسی یک بسیجی واقعی، در راستای مقابله با آن اقدام کرد.

وی تأکید کرد: رهروان راه شهدا باید مسلح به معارف خالص دفاع مقدس باشند تا بتوانند سخنان تحریف‌کنندگان و کسانی که انحراف ایجاد می‌کنند را شناسایی و خنثی کنند. در این روز که به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران بنام روز اساتید بسیجی نامگذاری شده است، از جامعه دانشگاهی کشور انتظار مضاعف می‌رود تا ضمن برپایی جلسات بحث عالمانه، در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های نوین استفاده کنند و از علم و حلم خود در این سنگر حساس به گونه‌ای بهره ببرند که راه این شهید والامقام جاودان و پررهرو باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها