سردار کارگر:

زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور اعلام شد/ لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه راهیان نور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا راهیان نور امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ما نیز تلاش می‌کنیم این مراسم را در ماه‌های تیر و مرداد در غرب کشور برگزار کنیم.
کد خبر: ۴۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 24June 2021

زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور اعلام شد/ لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه راهیان نوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که پیش از ظهر امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و اهمیت توجه بیش از پیش به دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه توسعه یادمان شهدا صورت گرفته است؛ به طوری که با توجه به علاقه‌مندی زائران برای حضور در اماکن مقدس ما نیز تلاش کردیم زمینه ارائه خدمات بهتر را فراهم کنیم به طوری که امروز برخی از یادمان‌ها به موزه تبدیل شده‌اند و امروز ما شاهد حضور زائران در سه موزه گیلان غرب، مرصاد و کرمانشاه هستیم.

وی با بیان این‌که باید از ظرفیت فضای مجازی برای شناخت هرچه بیشتر یادمان‌های شهدا استفاده کنیم، تأکید کرد: از شبکه‌های اجتماعی باید برای آگاهی بخشی عمومی استفاده کرد به طوری که هر یک از این یادمان‌ها می‌تواند در فضای مجازی یک صفحه داشته باشد تا مردم با مراجعه به آن‌ها با چرایی احداث این ۵۷ یادمان آشنا شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر زائران می‌توانند عکس‌ها و محتوای گرافیکی و فیلم‌های خود را در این صفحات بارگزاری کنند تا سایرین نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، همچنین این اقدام می‌تواند به ایجاد یک آرشیو محتوایی کمک کند.

سردار کارگر افزود: استفاده از ظرفیت رسانه، شبکه‌های اجتماعی در حوزه آگاهی بخشی در زمینه یادمان‌ها مغفول مانده است که باید بیش از پیش به این حوزه توجه شود.

وی ادامه داد: موضوع روایتگری در حوزه دفاع مقدس از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و افراد علاقه‌مند در این زمینه تربیت شوند و به آن‌ها مدرک معتبر در این زمینه ارائه شود. همچنین لازم است مسئولان یادمان‌ها برای ارائه خدمات بیشتر به زائران آموزش‌های تخصصی ببینند به طوری که هرچه تجربه مسئول بالاتر باشد می‌تواند خدمات مفیدتری به زائران ارائه دهد.

سردار کارگر در ادامه تاکید کرد: لازم است موضوع آموزش و ارائه مدارک دانشگاهی، رسمی و معتبر با جدیت بیشتری پیگیری شود تا از این طریق انگیزه فعالان این حوزه نیز بالاتر برود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر دو موضوع جلوگیری از تحریف و فراموشی در زمینه روایتگری دفاع مقدس تاکید داشته اند، بیان کرد: نباید یادمان‌ها به گونه‌ای احداث شوند که از شکل و شمایل دفاع مقدس فاصله بگیرند، همچنین از سوی دیگر نباید در محوطه یادمان ساخت و ساز صورت گیرد تا زائر بتواند درک درستی از وقایع آن دوران مقدس داشته باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در زمینه ترکیب اعضای هیأت امنای یادمان‌ها افزود: باید ترکیب و اعضای هیات امنای یادمان به صورت شفاف مشخص باشد همچنین موضوع ردیف سنی در این زمینه مد نظر قرار نگیرد به دلیل اینکه جوانان می‌توانند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

وی افزود: هدف از تشکیل هیات امنای یادمان ایجاد هم افزایی بیشتر است تا بتوان از ظرفیت شهری و کشوری برای توسعه این اماکن استفاده کرد. مدیر یادمان نیز باید توسط قرارگاه استانی و ملی تعیین شود و هیات امنا نیز می‌تواند فردی را به‌عنوان مدیر پیشنهاد دهد و نقش مشورتی در این زمینه داشته باشد.

سردار کارگر افزود: در آیین نامه هیات امنای یادمان باید زمان برگزاری جلسات مشخص باشد و به طور مثال ذکر شود که در هر فصل باید یک جلسه برگزار شود، در این زمینه باید توجه داشت که آیین نامه باید به گونه‌ای تدوین شود که احساس تعلق خاطر در افراد محلی باقی بماند تا این احساس در آن‌ها ایجاد نشود که یادمان متعلق به آن‌ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضوع همه گیری کرونا و موفقیت محققان کشور در زمینه تولید واکسن و تلاش شبانه‌روزی برای مهار این بیماری بیان کرد: هفته گذشته در کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که راهیان نور امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و ما نیز تلاش می‌کنیم این مراسم را در ماه‌های تیر و مرداد در غرب کشور برگزار کنیم و در صورت امکان سال آینده نیز شاهد برگزاری مراسم در جنوب کشور باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: امیدواریم همانطور که تاکنون واکسیناسیون سالمندان و اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص به خوبی انجام شده است از این پس با تولید انبود واکسن تولید داخل شاهد افزایش واکسیناسیون و کاهش روند شیوع بیماری در کشور باشیم.

سردار کارگر در پایان با بیان اینکه در انتخابات نیز شاهد حضور توده‌های مختلف مردم بودیم، افزود: امروز فصل کار کردن است و ما باید برای موفقیت رئیس جمهور منتخب، شورا‌های شهر دعا کنیم و برای پیشرفت کشور نیز از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. هرچند در این روز‌ها دشمن تلاش می‌کند تا از عدم حضور برخی از مردم در پای صندوق‌های رای سو استفاده کند، اما باید بدانیم این افراد ضد انقلاب و ضدولایت نیستند بلکه نسبت به شرایط فعلی گله دارند و در صورتی که شاهد تلاش و اقدامات کاربردی رئیس جمهور باشند در انتخابات بعدی در صحنه حضور خواهند یافت و موضوع مشارکت نکردن عده‌ای از مردم در انتخابات نیز باید در پژوهشکده‌ها ریشه‌یابی شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها