حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تقویت موضع دولت در تحولات جهانی، نتیجۀ حضور گستردۀ مردم در انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: رأی قابل توجهی که آقای رئیسی در انتخابات به دست آورد، موضع دولت او را در تحولات جهانی تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 26June 2021

رأی مردم، موضع دولت در تحولات جهانی را تقویت می‌کندحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره تأثیرگذاری حضور حماسه‌ساز مردم ایران در ۲۸ خرداد بر قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی اظهار داشت: در روابط بین‌الملل یکی از مؤلفه‌های قدرت علاوه‌ بر داشتن قدرت نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، قدرت سیاسی است. در قدرت سیاسی مسئله مهم حمایت و پشتیبانی مردم از حاکمیت است.

وی ادامه داد: وقتی دولتی به معادلات بین‌المللی یا چانه‌زنی‌های سیاسی ورود پیدا می‌کند، اگر پشتوانه مردمی و مشارکت حداکثری را داشته باشد، می‌تواند با قدرت بیشتری در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای حضور پیدا کند؛ لذا وزیر امور خارجه آینده کشورمان و تیم مذاکره‌کننده نیازمند مشارکت مردم در انتخابات بودند که الحمدالله چنین مشارکتی حاصل شد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رأی قابل توجهی که آقای رئیسی در انتخابات به دست آورد، موضع دولت او را در تحولات جهانی تقویت خواهد کرد. در روابط بین‌الملل، دولتی که پشتوانه مردمی دارد سایر دولت‌ها و بازیگران تسلیم خواسته‌های او می‌شوند.

کنعانی‌مقدم در ادامه به سناریوسازی دشمنان و معاندان برای کم‌رنگ جلوه دادن مشارکت مردمی در انتخابات برگزارشده اشاره کرد و گفت: سال‌هاست شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی در دستورکار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار دارد و در این راستا جنگ روانی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. ناچیز نشان دادن مشارکت مردمی در انتخابات و کم‌رنگ جلوه دادن پشتوانه مردمی نظام در راستای جنگ روانی دشمن قابل تجزیه و تحلیل است و بر همین اساس فشار حداکثری و سیاست‌های ضدایرانی خود را پیش می‌برند، اما مشارکت مردم در انتخابات تمامی این سیاست‌ها را کم‌اثر کرد و جنگ روانی را شکست.

وی با بیان این‌که در رفتار دشمنان، گروه‌های معاند و منافق پارادوکس قابل توجهی مشاهده می‌شود، بیان کرد: آن‌ها که مدعی دموکراسی در جهان هستند این بار مردم ایران را به عدم مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود تشویق می‌کردند؛ درصورتی‌که انتخابات یکی از نماد‌های دموکراسی است. همین پارادوکس که رسوایی بزرگی برای لیبرال‌دموکراسی غرب بود با حضور مردم پای صندوق‌های رأی آشکار شد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار