فرمانده سپاه روح‌الله:

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی

سردار کریمی گفت: در سال جاری یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی احداث واحدهای مسکونی برای محرومین است که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۴۶۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 24June 2021

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» امروز (پنج شنبه) در نشست با مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: حماسه باشکوه مردم در ۲۸ خرداد موجب شکست همه جانبه توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان شد و امید و اعتماد به نظام اسلامی را احیاء و تقویت کرد.

کریمی افزود: به برکت تفکر بسیج و روحیه جهادی ملت ایران در طول این سالها توانسته اند اقدامات و دستاوردهای چشمگیری به دست آورند و تفکر بسیج نسخه شفا بخش مقابله با مشکلات است.

وی ادامه داد: اعتماد به خداوند و باور به ظرفیت های داخلی و مردمی مهمترین رویکرد بسیج است که با این دوشاخصه مهم حرکت شتابنده خود را به سمت و اهداف و آرمان ها پیش می برد.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: بسیج سازندگی یکی از اقشار تاثیرگذار بسیج در طول این سال ها اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته و در بسیاری از مقاطع توانسته تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کند.

وی افزود: در طی این سالها با مدیریت جهادی و انقلابی که درون بسیج سازندگی استان مرکزی حاکم بود روحیه جهادی بین اقشار مختلف جامعه طنین انداز شد و نتیجه آن امروز به تشکیل و فعالیت اثربخش بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در بیش از ۲۲ قشر تخصصی و در عرصه های مختلف همراه شده است.

کریمی گفت: قله نقش آفرینی های گروه های جهادی در سال گذشته محرومیت زدایی همه جانبه و مبارزه و کاهش آسیب های بیماری کرونا بود که اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شد.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم فعالیت بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است که در راستای تحقق اقتصاد مردمی و درون گرا اقدامات و رویکردهای ویژه ای دنبال می شود که با کمک سه برنامه مهم صندوق های قرض الحسنه، راه اندازی نهصت آموزش و توانمند سازی و مهارت آموزی و ارائه تسهیلات اهداف دنبال می شود.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور در سطح استان فعال هستند که استان مرکزی در حوزه صندوق ها رتبه برتر کشوری را کسب کرده و بیش از ۸۰ درصد از اشتغال ایجاد شده پایدار هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار واحد اقتصاد مقاومتی خرد در سطح استان با حمایت های بسیج سازندگی ایجاد شده و بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به آنها ارائه شده است.

کریمی افزود: محرومیت زدایی در دو بخش عمرانی و غیر عمرانی از برنامه های مهم دیگر بسیج سازندگی است که در بخش عمرانی در طی ۵ سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۶۲۰ پروژه عمرانی اجرا شده و در سال گذشته ۱۹۰ واحد مسکونی احداث، ۱۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۴۰ پروژه در بخش کشاورزی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در سالجاری یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی احداث واحدهای مسکونی برای محرومین است که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی است.

کریمی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات و در مجموع احداث ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده و اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کرده است.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: نقش آفرینی مردم در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی از اهمیت زیادی برخوردار است و هرکجا مردم نقش آفرینی کنند به طور قطع نشاط بخش خواهد بود و برکات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در بخش غیرعمرانی محرومیت زدایی،  اهدای ۱ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان، اهدای ۲۳ هزار بسته لوازم التحریر و ۳۱۰ هزار بسته معیشتی ۴۵۰ هزار تومانی که ارزش ریالی آن بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان است بخشی از عملکرد می باشد که امیدواریم با مشارکت های همه جانبه اینگونه اقدامات با قوت ادامه دار باشد.

کریمی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در استان با آن مواجه هستیم مسئله حاشیه نشینی است که در برخی از شهرستان ها شاهد آسیب های فراوان می باشیم و سپاه در طول این سال ها برای رفع معضل حاشینه نشینی برنامه ریزی جدی داشته ونیاز است همه توان استانی در این راستا پای کار بیاید.

وی افزود: یکی از رویکردهای سپاه در محله ها تشکیل محلات اسلامی است که قرارگاه محله اسلامی تشکیل شده و به طور مثال در شهر اراک تشکیل قرارگاه محله اسلامی در ۶۰ منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی گفت:همچنین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین برنامه های مهمی در دستور کار قرار گرفته و نیاز است دستگاه های متولی و خصوصا مجموعه های فرهنگی در این راستا پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی می تواند در راستای حل مشکلات حاشیه نشینی و مبارزه با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار بسیار موثر باشد و این مسئله یکی از ضرورت ها و اولویت های جامعه و استان است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها