مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس هویت ماندگار جمهوری اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس با صد زبان به جامعه عرضه شود تا از این حماسه جاوید به‌عنوان هویت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی دفاع شود.
کد خبر: ۴۶۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 26June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع‌ مقدس شهرستان قوچان امروز (شنبه) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در جهانی شده تفکر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دنیای استکبار با تحمیل جنگ به ایران اسلامی به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما با دفاع همه جانبه امت حزب‌الله و نیروهای مسلح، به اراده الهی سرافرازی و عزت برای ایران رقم خورد و جمهوری اسلامی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کارآمد و اثربخش شد.

وی افزود: باید این حماسه جاوید با صد زبان به جامعه عرضه شود تا از دفاع مقدس به عنوان هویت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شود.

این ‌مسئول در ادامه نشر معارف دفاع مقدس را ضروری دانست و تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک جهاد مستمر است و باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود با صد زبان به همه ابعاد این حماسه ملی پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با پیشکسوتان دفاع مقدس که در اولین روز از هفته دفاع مقدس سال گذشته برگزار شد دغدغه خاص خود را که مقابله با انحراف و تحریف دفاع مقدس بود مطرح فرمودند؛ بر همین اساس باید برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم تا نگذاریم دشمنان، دفاع مقدس را آنچنان که خود می‌خواهند روایت کرده و اسطوره‌های این حماسه جاوید را بر اساس معیارهای خود معرفی کنند.

یوسفعلی‌زاده به رسالت دفاتر نمایندگی حفظ آثار اشاره کرد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها دو ماموریت بزرگ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در دستور کار دارند که باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های محلی در جهت تحقق این دو ماموریت اساسی گام برداشت.

وی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داد و افزود: اقدامات خوب و ارزشمندی که توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در سطح استان صورت گرفته بیانگر آن است که می‌توان با تکیه به ظرفیت‌های محلی اقدامات اثرگذار فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت انجام داد.

یوسفعلی‌زاده خاطر‌نشان کرد: حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها بالاترین ظرفیت است. این فرصت را باید غنیمت شمرد. این تشکیلات مردم نهاد که با انگیزه بالای پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار شکل گرفته باید خود اتکا باشد و استقلال آن غیرتمندانه حفظ شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: ساختارها، پیشکسوتان دفاع مقدس و آحاد مردم باید از دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حمایت کنند تا پرچم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای استان برافراشته بماند.

پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس، شناسایی و معرفی ویژگی‌های شاخص شهدا به مردم، عضویت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان در شورای اداری و شواری فرهنگ عمومی شهرستان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای تحقق این مهم، تألیف دانشنامه دفاع مقدس شهرستان قوچان، نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌ شهدای اقشار از مصوبات این جلسه بود.

در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان توسط «علیرضا خلیلی» مسئول این دفتر، سایر اعضا به بیان نقطه نظرات و پیششنهادت خود در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار