سرلشکر صفوی در مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس:

دفاع مقدس نیازمند ۸۰ سال فعالیت فرهنگی است/ روایت اسارت سردار کارگر و جانبازی سردار فضلی

سرلشکر صفوی گفت: امیدواریم با ایجاد ادبیات راهبردی دفاع مقدس در این انجمن، بتوانیم قدم مثبتی در جهت حفظ دست‌آوردهای ارزشمند دفاع مقدس و ترویج و اشاعه‌ی آن برداریم.
کد خبر: ۴۶۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱ - 03July 2021

دفاع مقدس نیازمند ۸۰ سال فعالیت فرهنگی است/ روایت اسارت سردار کارگر و جانبازی سردار فضلیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم اولین مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس ایران که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در سال اول فعالیت این انجمن، اولین فصلنامه انجمن علمی دفاع مقدس منتشر شود و این انجمن بتواند محتوای علمی خوبی تولید کند.

سرلشکر صفوی افزود: خروجی این انجمن بسیار مهم است. امیدواریم این انجمن بتواند سالی یک فیلم خوب در حوزه دفاع مقدس تولید کند و تولیداتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه داشته باشد. امیدوارم هر یک ماه یا دو ماه نیز یک نشست علمی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: آنقدر دفاع مقدس مظلوم است که اگر ۸۰ سال هم از آن بگوییم و بنویسیم، آثار نمایشی و نوشتاری تولید کنیم، باز کم است. امیدواریم با ایجاد ادبیات راهبردی دفاع مقدس در این انجمن، بتوانیم قدم مثبتی در جهت حفظ دست‌آوردهای ارزشمند دفاع مقدس و ترویج و اشاعه‌ی آن برداریم.

سرلشکر صفوی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در ایام گرامی‌داشت آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک هستیم، این عملیات نیز به نوبه خود بزرگ بود و منجر به آزادی شهر مهران شد که جا دارد بیشتر از آن صحبت شود. به‌خاطر دارم سردار بهمن کارگر - که در جلسه حضور دارد - در همین عملیات به اسارت دشمن درآمد، اما حملات و حجم آتش نیروهای خودی باعث شد که بعد از ۲۰ دقیقه دشمن پا به فرار گذاشت و سردار کارگر به سمت نیروهای خودی بازگشت، در واقع ایشان اسارت را هم در کارنامه خود دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس همچنین در خصوص سردار علی فضلی نیز که در مراسم حضور داشت خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های این سردار رشید را نمی‌توانیم فراموش کنیم. من لحظه‌ی جانبازی او را به خاطر دارم. در یکی از عملیات‌ها گلولۀ توپی در کنار او منفجر شد و منجر به جانبازی علی فضلی از ناحیه‌ی چشم شد.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: دفاع مقدس دریای بیکران خاطرات و درس‌های پندآموز است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های بعدی بسیار مهم است که امیدواریم این مجمع علمی بتواند در این مسیر موفق عمل کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها