نقوی‌حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران:

اگر در یمن دخالت می‌کردیم آل‌سعود در هفته اول محو می‌شد/ اجازه بازرسی کشتی نجات را به هیچ قدرتی نمی‌دهیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی ایران در یمن دخالت نمی‌کند و دشمنان می‌دانند که اگر ما در یمن دخالت می‌کردیم در همان هفته اول رژیم آل سعود محو می‌شد.
کد خبر: ۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ - 15May 2015

اگر در یمن دخالت می‌کردیم آل‌سعود در هفته اول محو می‌شد/ اجازه بازرسی کشتی نجات را به هیچ قدرتی نمی‌دهیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، با تأکید بر اینکه ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بینالمللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمیکنیم و اگر دخالت میکردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو میشد.

وی ادامه داد: کسانی که در محافل بینالمللی شایعههایی میسازند میدانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمیماند ولی ما تنها کمک انساندوستانه میکنیم.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه کشتی نجات ایران قطعاً به یمن خواهد رسید و قلب تهدیدها را میشکافد، اظهار داشت: ما کشتی نجات را به یمن خواهیم رساند و اجازه بازرسی و یا متوقف کردن این کشتی را به هیچ قدرتی نمیدهیم.

نقویحسینی همچنین با اشاره به تجاوز وحشیانه رژیم آلسعود به مردم یمن گفت: امروز جهان اسلام از ۲سو تحت محاصره و جنایت است.

وی ادامه داد: از یک سو رژیم اسرائیل که با تجاوز به غزه و لبنان جنایت میکند و از سوی دیگر رژیم آل سعود که در کنار صهیونیستها گوشه دیگری از جهان اسلام را هدف قرار داده است.مردم یمن با انواع گلولههای غیرمتعارف روبرو هستند و خانه آنان ویران شده و آب و غذای آنان قطع شده است. آل سعود امروز در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علیه ملتهای مسلمان جنایت میکند.

وی افزود: وجدان جهانی باید پاسخگو باشد که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود.

نقوی حسینی با اشاره به سابقه تاریخی یمن و دخالتهای آشکار رژیم آل سعود در دورانهای گذشته در این کشور اظهار داشت: ملت یمن در سالهای قبل به مرور دست به دست هم دادند تا حکومتی مستقل بر سر کار بیاورند و این بزرگترین گناه مردم یمن از نگاه رژیم آل سعود است که نمیخواهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: در گذشته یک حرکت انقلابی وحدتبخش در یمن صورت گرفت و این مسئله به آل سعود و دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان میداند برخورد و در ادامه حرکت آمریکا و همپیمانانش و آل سعود به عنوان یک مثلث جنایتکار در برابر حرکت ملی یمن شکل گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تجاوز ۲ماهه رژیم آل سعود به مردم بیدفاع یمن گفت: رژیم آل سعود در این تهاجم از پیشرفتهترین سلاحها برای کشتار مردم یمن استفاده میکند و امروز سلاحهایی در یمن به کار گرفته میشود که برای اولین بار است در یک جنگ مورد استفاده قرار میگیرد.

نقوی حسینی کشتار بیش از 4هزار یمنی و مجروحیت هفت هزار نفر از مردم بیدفاع این کشور در تجازوات آل سعود را یادآور شد و اظهار داشت: همین مردم مجروح و شهید داده چنان مؤمن و استوار و انقلابی هستند که عصبانیت آل سعود را بیشتر کردند.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 900مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده، تصریح کرد: مکانهای عمومی بمباران شده توسط آلسعود مکانهایی است که آب شرب، برق و خدمات بهداشتی ارائه میکنند و امروز با نبود این امکانات یک فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از عملکرد سازمانهای بینالمللی در مقابل تجاوزات وحشیانه آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: رژیم آل سعود در حیات خلوت خود شاهد یک حرکت انقلابی به نام انصارالله است؛ این رژیم که یک حکومت مرتجع و عقبمانده است و هیچ یک از حقوق ملت خود را رعایت نمیکند قطعاً نمیتواند یک حکومت مردمسالار دینی را در کنار خود تحمل کند.

نقوی حسینی، افزود: این رژیم میداند که اگر مردم یمن بتواند یک حکومت مردم سالار را در کشور خود مستقر کنند پایههای حکومت آل سعود فرو خواهد ریخت و در این صهیونیستها نیز پشت آل سعود ایستادهاند چون آنها نیز از ایران و حکومت مردمسالار دینی ضربه خوردهاند و دیگر اجازه نمیدهند زیر دست حکومت دستنشانده آنها دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.

در ادامه این سخنان نقوی حسینی اظهار داشت: نهادهای بینالمللی مدعی مبارزه با تروریسم و حقوق انسانی باید برای پایان دادن به این تجاوزات ناجوانمردانه یکپارچه به میدان آمده و از سیاست خود دست بردارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر به این تجاوزات پایان داده نشود، ما به نحو دیگری این تجاوزات را پایان میدهیم و جلوی آن خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه پس از پایان یافتن تجاوزات باید بستر لازم برای گفتوگویی یمنی یمنی آغاز شود، افزود: بنابراین هیچ قدرت سلطهگری حق دخالت در یمن را ندارد و در این صورت مردم و گروههای یمنی باید مشکل خود را حل کنند.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه با اتمام تجاوزات باید بستر کمک رسانی به مردم یمن از سوی نهادهای بشردوستانه به هر شکل فراهم شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است نهادهای حقوقی و کانونهای حقوقدان باید بر روی میزان، خسارت و جنایات رژیم سعودی در یمن کار و میزان آن را ارزیابی کنند تا در این صورت زمینه محاکمه رژیم آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی فراهم شود.

این نماینده مجلس به آل سعود توصیه کرد که از سرنوشت صدام درس بگیرد و بر همین اساسی یادآور شد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به صدام چراغ سبز نشان دادند اما با مقاومت ملت ایران صدام سیلی خورد و آمریکا پس از آن با حمله به عراق صدام را به گور فرستاد.

وی با تاکید بر این که سرنوشت آل سعود نیز همین خواهد بود، خطاب به آنها گفت: آنها شما را کمک میکنند که به ملت یمن حمله کنید اما فردا آتش آن دامن شما را خواهد گرفت و مفتضح میشوید.

نقوی حسینی با تاکید بر این که آل سعود جایگاه خود را در جهان اسلام را از دست داده است، خاطر نشان کرد: آنها در چشم ملت مسلمان نه خادمین حرمین بلکه خائن حرمین هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد: در مقابل ما دشمن ایستاده و باید چشم خود را باز کنید؛ آنها دشمنانی کینهورز، مزور با سیاستدوگانه و نیت ناپاک هستند و نباید اجازه داد که به عزت و عظمت ملت ایران جسارت شود.

وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات سرداری کند چراکه این ملت را پشت سر خود دارد و ما برای توافق خوب وارد میدان شدهایم.

نقوی حسینی با اشاره به ویژگی توافق خوب، خاطرنشان کرد: در توافق خوب حقوق هستهای ملت ایران و حق تحقیق و توسعه در علوم هستهای باید تماما حفظ شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که بازرسیها باید تنها در چارچوب آژانس و مقررات بینالمللی انجام شود یادآور شد: تحریمها باید یک جا و بلافاصله بعد از توافق لغو شود و در غیر این صورت ملت ایران اجازه توافق نمیدهد.

وی گفت: بنده به عنوان یک نماینده مجلس به ملت ایران اطمینان میدهم که مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه طرحی جامع است که بتواند از همه حقوق ملت ایران حراست کند و از این رو مجلس اجازه نمیدهد توافقی به ضرر ملت ایران اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار