مروری بر زندگی‌نامه شهید «ایوب کریم‌زاده»

«ایوب کریم‌زاده» ۸ تیر سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و ۶ بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳ - 02August 2021

آرزویش حضور در جبهه و نثار خونش در خاک پاک وطنش بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، مردم ایران از جای جای این سرزمین پهناور برای حضور در میادین دفاع از اعتقادات و تمامیت ارضی کشور اعلام آمادگی کرده و با نبرد خود در میادین جنگ، ویترینی از دلاوری، حماسه‌سازی و غیرت را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

«ایوب کریم‌زاده» نیز یکی از جوانان این مرز و بوم است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌ها پیوست و عازم جبهه شد و در دلاوری‌ها و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد تا این‌که ششم بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل شد.

زندگی‌نامه شهید «کریم‌زاده»

«ایوب کریم‌زاده» ۸ تیر سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین و مذهبی از روستای «پشتاب» توابع بخش «هوراند» دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع سوم ابتدایی ادامه داد و سعی می‌کرد تا حد توان، باری را از دوش خانواده بر دارد، به‌همین دلیل به بازار کار پای نهاد و همواره در عین حال، جوانی باغیرت، حامی و پشتیبان فقرا و بینوایان بود.

«ایوب» از دوستداران اهل بیت (ع) و پیرو خط امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بود و زندگی دنیوی و مادی برایش ارزش نداشت. با وجود سن و سال کم، مثل یک شیرمرد عمل کرده و بیشتر اوقات بیکاری خود را با عبادت و راز و نیاز با معبود یکتا سپری می‌کرد و هیچ‌وقت پشت سر کسی غیبت نمی‌کرد.

«ایوب» آرزویش این بود که بتواند در جبهه حضور داشته باشد و تا آخرین قطره خونش را نثار خاک پاک وطنش کند؛ بنابراین سرانجام به آرزوی دیرینه خود دست یافت و با لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، به صف رزمندگان اسلام پیوست و عازم جبهه شد.

وی در جبهه دلاوری‌ها و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد و توانست نقش خود را به بهترین شکل ممکن یک رزمنده ایفاء کند تا این‌که سرانجام بعد از ماه‌ها حضور پررنگ و چشمگیر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، ششم بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها