نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مسئولان تراز انقلاب اسلامی، الگوی پاسخگویی به مردم هستند

آیت الله «علم‌الهدی» گفت: خون شهدا و مقاومت مردم، دلیل پایداری نظام در برابر توطئه‌های دشمنان است. ملت رنج‌کشیده ما که در هر مشکل و مصیبت، دست از حمایت نظام و اعتقادات خود برنداشته‌اند، مستحق برخورداری از مسئولانی هستند که در تراز نظام اسلامی و الگوی پاسخگویی به جامعه باشند.
کد خبر: ۴۶۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 08July 2021

مسئولان تراز انقلاب اسلامی، الگوی پاسخگویی به مردم هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش رونمایی از اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که به میزبانی فرهنگسرای «نصرت» مشهد برگزار شده بود، با بیان اینکه امام خمینی (ره) محرومان را ولی نعمت انقلاب می‌دانستند، اظهار داشت: اقشار کم‌برخوردار و مستضعف جامعه که در آینه کلام بنیان‌گذار کبیر نظام اسلامی با عنوان «پابرهنگان» شناخته می‌شوند، کلیدواژه سخنان و محور دغدغه‎مندی‎های ایشان بودند و این توجه به اقشار محروم جامعه در سیره امامت رهبری فرزانه انقلاب نیز امتداد داشته است.

وی افزود: فلسفه همه این توصیه‌ها آن است که ما با خیر رساندن به دیگران و رفع حاجات مؤمنین، زمینه ترفیع و تعالی خود را فراهم می‌کنیم و اساساً عبادت پروردگار نیز در شرایطی که با مردم‌داری و رفع حاجات مردم همراه شود، به کمال خواهد رسید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: کلام امامین انقلاب ریشه در باور‌های عمیق اعتقادی دارد و اگر این دو شخصیت عالی‌قدر تا این حد به محرومیت‌زدایی تأکید دارند، به این خاطر است که دین خدا و اولیای الهی به این امر سفارش مجدانه داشته‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فراهم آمدن اسباب و زمینه‌های خدمت به خلق خدا از جمله توفیقات خاص الهی است و پروردگار عالم اگر اراده کند تا زمینه هدایت بنده خود را فراهم کند، شرایط زندگی دنیوی او را به گونه‌ای رقم می‌زند و دایره اختیارات و قدرت او را به حدی می‌رساند که بتواند حوائج مردم را برطرف سازد.

امام جمعه مشهد در تشریح روایت مشهور مربوط به توصیه امام رضا (ع) به فرزندشان درباره لزوم توجه به مردم و رفع حاجات و مشکلات آنان، ابراز داشت: در روایات آمده است که در زمان اقامت امام جواد (ع) در مدینه، بعضی از دوستان و شیعیان نزدیک ایشان با هدف حفاظت از جان آقازاده تدبیر کرده بودند که تردد‌های امام از درب پشتی عمارت باشد، زیرا مردم مدینه تجمع مداومی در جلوی درب اصلی محل اقامت ایشان داشتند و اگر امام از درب اصلی تردد می‌نمود، بیم آن می‌رفت که مزدوران رژیم در پوشش مردم حاجتمند، نزد امام بیایند و سوء قصدی به جان مبارک ایشان داشته باشند.

وی گفت: علی‌رغم وجود این نگرانی‌ها، امام هشتم (ع) هنگامی که از این موضوع اطلاع یافتند، به فرزندشان نامه‌ای نوشتند و به حضرت توصیه کردند که از درب اصلی تردد نمایند تا با مردم روبرو و از حوائج آنان باخبر شوند و این توصیه امام معصوم به روشنی نشان از اهمیت خدمت به خلق و توجه به نیاز‌های برادران و خواهران دینی در جامعه اسلامی دارد.

علم‌الهدی خون شهدا و مقاومت مردم را دلیل پایداری نظام در برابر توطئه‌های بی‌حد و حصر دشمنان دانست و تصریح کرد: ملت رنج‌کشیده ما که در هر مشکل و مصیبت، دست از حمایت نظام و اعتقادات خود برنداشته‌اند، مستحق برخورداری از مسئولانی هستند که در تراز نظام اسلامی و الگوی پاسخگویی به جامعه باشند. سرکشی در مسئولان یک نظام دینی جایی ندارد و استکبارگری مدیران ارشد یک کشور، میراث فرهنگی شوم جهان غرب و کشور‌های نظام سلطه است.

وی تأکید کرد: منابع داخلی کشور اعم از مادی و فرهنگی این ظرفیت را دارند که با بهره‌گیری منطقی و مدیریت جهادی، برطرف سازنده همه مشکلات جامعه باشند؛ لذا فعالیت قرارگاه مواسات استان به پیروی از دغدغه‎مندی رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص هموطنان حاشیه‌نشین در شهر مشهد، جهاد مستمری است که تاکنون با توزیع بیش از ۳ میلیون بسته معیشتی و خدمات متنوع بی‌شمار در حوزه محرومیت‌زدایی و کارآفرینی ادامه داشته و ما هیچ خاتمه‌ای برای این حرکت‌ها قائل نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: به‌دنبال تحقق شرایطی هستیم که برای یافتن یک خانواده مستضعف و محروم در جامعه نیاز به جست‌وجو و تحقق باشد. رمز عملیات محرومیت‌زدایی امروز «یا جواد الائمه (ع)» است و از خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت عنایات حضرت جواد الائمه (ع)، چهره محزون‌کننده فقر را از جامعه اسلامی و انقلابی ما ریشه‌کن سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار