نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

«مسجد سنگر سلامت» طرحی موفق برای مقابله با کروناست

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: تجربه موفقی که در جریان مقابله با ویروس کرونا در استان داریم طرح مسجد سنگر سلامت است که به کمک این طرح در ۲ هزار و پانصد مسجد غربالگری و درمان بیماران کرونایی انجام شد.
کد خبر: ۴۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ - 10July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در جلسه ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی که امروز برگزار شد با تاکید بر نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه اظهار داشت: نظارت و کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع مهمی است که باید توسط دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی و  مردم جدی گرفته شود.

وی افزود: در مسیر مقابله با ویروس منحوس کرونا ۲ موضوع باید مورد توجه قرار گیرد؛ موضوع اول دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید برای اجرای تدبیر شود و دیگری واکسیناسیون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: واکسیناسیون بهترین راه مقابله با این بیماری است، مدیریت عالی استان باید بررسی کنند که راه دیگری برای تامین واکسن اگر وجود دارد از آن طریق تامین و به مردم تزریق شود.

علم‌الهدی در ادامه به ظرفیت و فعالیت‌های جهادی بسیجیان در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج ظرفیت بالایی دارد که نمونه‌ی آن طرح مسجد سنگر سلامت بود و تجربه موفق و خوبی برای استان بود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت نیرو‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنید. برای کنترل مرزها و جلوگیری از عدم ورود افراد مبتلا به این بیماری به استان نیز از نیرو‌های بسیج کمک بگیرید.

سه شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه ابراز داشت: شهرستان‌های مشهد، قوچان و بینالود (طرقبه و شاندیز) در وضعیت قرمز و ۱۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

محمدصادق معتمدیان افزود: علیرغم زمینه‌هایی که برای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی وجود دارد اما در پیک چهارم با اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی که توسط دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و مردم در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شد این استان وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به سایر استان‌های کشور داشت.
 
وی به اقدامات موثری که در مسیر مقابله با کرونا انجام شده اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات موثر و مهمی که در تصمیم گیری‌های ستاد کرونا استان صورت گرفته می‌توان به رهگیری بیماران کرونایی توسط کادر درمان، تشکیل کمیته‌های علمی برای رصد لحظه به لحظه این بیماری و همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بسیار خوب و به موقع صدا وسیما و کمیته اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود:  پیکی که در آستانه‌ی شکل‌گیری است عمدتا از مرز‌های جنوبی کشور است و خوشبختانه با تدابیر و همت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی گلوگاه‌ها در حال رصد و کنترل هستند.

معتمدیان در خصوص میزان ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی گفت: از هفته گذشته تا کنون تقریبا افزایش ۲ برابری در ابتلا به کرونا داشتیم و با پیش‌بینی که از سرعت انتقال ویروس دلتا‌ی هندی می‌شود در هفته‌ی آینده همه‌ی کشور درگیر این بیماری خواهند شد. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۴ نفر بستری جدید داشتیم و در حال حاضر ۸۵۵ نفر در استان بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و کنترل‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: دو موضوع برای مقابله با ویروس کرونا اهمیت دارد، نکته اول آگاهی‌بخشی مردم نسبت به خطرات و ویژگی‌های متفاوتی که این ویروس جدید دارد و دومی آگاهی‌بخشی در خصوص سرعت شیوع ویروس دلتای هندی که نباید اجازه دهیم عادی‌انگاری در بین مردم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها