در نشست خبری مجموعه توانمندسازی ازدواج «آدم و حوا» مطرح شد؛

«آدم و حوا»؛ یک خیریه دانش‌بنیان برای ازدواج بهتر/ ۳۵۰ ازدواج بدون طلاق ثبت شد

مدیر مجموعه «آدم و حوا» مجموعه توانمندسازی ازدواج آدم و حوا را یک خیریه‌ی دانش‌بنیان برای ازدواج بهتر معرفی کرد و گفت: تاکنون ۳۵۰ ازدواج ثبت شده و خدمت‌رسانی به ۳۰ هزار خانواده در زمینه ازدواج به صورت رایگان انجام شده است.
کد خبر: ۴۶۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ - 12July 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری مدیران و طراحان مجموعه توانمندسازی ازدواج «آدم و حوا»؛ فعال در زمینه تسهیلگری و هدفمندسازی ازدواج به روش اصیل و سنتی در تالار رودکی برگزار شد.

رسولی: «آدم و حوا» برای تقویت ازدواج خوب در کشور است

در ابتدا، «محمد رسولی» مدیر مجموعه شتاب‌دهنده هم‌نو با بیان اینکه انواع وقف درحال حاضر در جامعه رخ می‌دهد تا شاهد اتفاقات خوب در کشور باشیم، اظهار داشت: کارآفرینی اجتماعی بحث مورد نیاز ماست چراکه مسائلی همچون ازدواج ابعاد پیچیده‌ای پیدا کرده است که نیازمند مباحثی همچون مشاوره، اقتصاد، ایجاد اعتماد و فراهم‌سازی فضای فرهنگی است.

وی با تاکید براینکه برای ازدواج نیاز به دانش جمعی و هوش اجتماعی هستیم، افزود: مسائل اجتماعی یک‌سری قهرمان اجتناعی نیاز دارند که مسائل را درک کرده باشند. امروزه در موضوعات ساده‌ای همچون واکس زدن کفش از تکنولوزی بهره گرفته می‌شود اما چطور ممکن است برای مسئله مهم و پیچیده‌ای همچون ازدواج نباید به سراغ دانش و اتفاقی همچون هوش مصنوعی نرویم. 

مدیر مجموعه شتاب‌دهنده هم‌نو به اقدامات مثبت مجموعه آدم و حوا در زمینه ازدواج اشاره کرد و تصریح کرد: یک‌سری اتفاقات خوب از جمله برنامه‌نویسی‌ها و زمینه‌سازی‌ها در حوزه پلتفرم و هوش مصنوعی انجام شده است اما همچنان در این مسیر در قدم‌های ابتدایی مسیر هستیم و در ادامه راه باید با کمک متخصصین این اجتماعی کار را پیش ببریم.

رسولی با تاکید براینکه مجموعا اتفاقات ما برای تقویت ازدواج‌های خوب است، ادامه داد: ما در مجموعه آدم و حوا آموزش و مشاوره را به شدت مورد تاکید قرار داده‌ایم. مشاوره را از لحظه ابتدایی تا بعد از ازدواج به‌عنوان یک زنجیره ادامه می‌دهیم. بسیاری از افراد جامعه و افراد هنوز وارد اتمسفر ازدواج نشده‌اند و یا در تعیین شاخص‌های خوب جهت انتخاب و ازدواج مانده‌اند که ما به کمکشان خواهیم پرداخت تا بتوانیم ازدواج خوب و موفق را در کشور تقویت کنیم.

حمیدی‌مطلق: مجموعه آدم و حوا یک خیریه دانش‌بنیان است
در ادامه این نشست «روح‌الله حمیدی‌مطلق» مربی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان گفت: حوزه تخصصی من نوآوری و پلتفرم‌هایی است که حکمرانی دنیا امروز را درگیر کرده‌اند و در همین راستا بخشی از وقت خودم را برای فعالیت‌های اجتماعی قرار داده‌ام.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در حوزه اقتصاد و تجارت سامانه‌ها ‌و سیستم‌های جدید قائده بازی را عوض کرده‌اند، در حوزه اجتماعی نیز چنین است. کسی فکر نمی‌کرد سامانه‌ و شرکتی مثل آمازون به پرتراکنش‌ترین تجارت مبادله کالا در دنیا تبدیل شود.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ادامه داد: در کشورمان امروز سامانه‌ای تحت عنوان مسافرت‌های درون شهری و فروش کالا بخش مهمی از اقتصاد کشورمان را انجام می‌دهند. این تحول در حوزه اقتصادی انجام شده و تحول در اطلاعات و شفافیت سبک جدیدی از زندگی را رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها امر خیر مساوی با پرداخت هزینه‌ای برای یک کار خیر بود، خاطرنشان کرد: در سال حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های سنتی امر خیر هزینه می‌شود که شامل هزینه برای ایام محرم و صفر و دیگر مناسبت‌های مذهبی است. امروز در کشورمان مشکل ازدواج وجود دارد، ایا این مشکل مربوط به جهیزیه نیز می‌باشد؟ بله، اما درحالی که اپلیکیشن‌ها زندگی را تحت شعاع قرار دادند ما باید بببنیم در پاسخ به این نیازها چه گزینه‌هایی را روی میز گذاشته‌ایم.

حمیدی‌مطلق عنوان کرد: ما با مقیاس‌های انبوهی از تولید فقر، طلاق، از دست دادن خانه و زندگی، ترک تحصیل روبرو هستیم که با تلاش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخ‌گوی این اتفاقات بود. با طرح و روش جدید و نو باید با این حجم مسائل روبرو شویم؛ روش‌هایی مبتنی بر پلتفرم‌ها و نوآوری می‌تواند این خسران را جبران کند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تاکید کرد: ما معتقد به نگاه نوآوری، مردمی و نوآورانه هستیم که در یک ساختار جدید بتوانیم مشکل خودمان را خودمان را حل کنیم. در مسیر همسان‌گزینی نوآورانه مجموعه آدم و حوا هم‌کُف بودن خیلی مهم است که در ادبیات دینی ما مورد تاکید بوده است. کاری که ما انجام می‌دهیم چنین است که شخص در سامانه می‌گوید من چه هستم و چه می‌خواهم، ما در جریان این سیستم نزدیک‌ترین گزینه‌ها به ملاک‌ها او را معرفی می‌کنیم. هرقدر اطلاعات ثبت شده شخص زیادتر باشد، دقت ما به لحاظ فنی برای معرفی گزینه‌ بیشتر خواهد شد.

وی مجموعه آدم و حوا را یک خیریه دانش‌بنیان معرفی کرد و افزود: با کمک‌هایی که صورت گرفته خدمات این مجموعه کاملا رایگان خواهد بود. بیشترین نیاز ما اطلاع‌رسانی به نسل جوان در سن ازدواج برای ثبت‌نام در این سامانه است.

حمیدی‌مطلق ادامه داد: تعدادی آدم خیرِ آینده‌نگر، در کنار یک تعداد جوان فداکار، یک تیم ۷ـ ۸ نفره که نیروهای گران‌قیمتی به‌لحاظ دستمزد هستند، در مجموعه آدم و حوا با کمترین و حداقل حقوق و دستمزد جمع شده‌اند و تیمی را شکل داده‌اند تا زندگی کنند و برای چیزی که آرمان‌‌شان است وقت بگذارند. ما به لحاظ نرم‌افزاری می‌توانیم ده‌ها هزار همسان‌رسانی را انجام دهیم تا ازدواج بهتری انجام دهند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان با تاکید براینکه دولت‌ها در هیچ‌کجای دنیا در موضوعاتی همچون ازدواج، اشتغال و مهارت‌آموزی موفق نبوده‌اند، عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی نوآورانه روی مسائلی همچون فرزندآوری، اشتغال و مهارت کار هستیم تا بلکه توانسته باشیم بخشی از مسائل و مشکلات جوانان را حل کنیم. با مهارت‌آموزی و اشتغال جوان جرات کنند به سمت ازدواج برود.

اصغری: خدمت‌رسانی آدم و حوا به ۳۰ هزار خانواده 
در بخش دیگری از این نشست «حسین اصغری» مدیر مجموعه آدم و حوا گفت: مجموعه آدم و حوا از دو سال قبل به‌طور غیر رسمی، و از سال قبل به‌طور رسمی کارش را شروع کرده است. شعار ما در این مجموعه آیه شریفه‌ی از قرآن برای ازدواج دادن و سفارشات مقام معظم رهبری برای واسطه‌گری در این زمینه بود.

وی افزود: از ابتدا، اساتیدی در مجموعه بر فعالیت‌های ما نظارت داشتند تا در بحث خانواده و موضوعات اجتماعی پیش قدم باشیم. در بحث خدمات همسان‌گزینی مجموعه سوالاتی طراحی شد و این سوالات از هر کاربری پرسیده می‌شود، بعد از مشاهده سوالات به مرحله بارگذاری مدارک شناسایی می‌رسیم. از اینجا به‌بعد الگوریتم‌های هوش مصنویی آغازبه‌کار‌ می‌کنند تا نزدیک‌ترین افراد به او معرفی شود و سپس امر وساطت به روش اصیل و سنتی ادامه پیدا می‌کند. به همین روش تا با امروز ۳۵۰ ازدواج ثبت شده و تولد ۱۱ فرزند صورت گرفته است.

مدیر مجموعه آدم و حوا از عضویت این مجموعه در پارک علم و فناوری خبر داد و تصریح کرد: ما ازدواج‌ها را رصد می‌کنیم و تا به‌امروز هیچ مورد طلاق صورت نگرفته است و در ادامه هوش مصنوعی پیشرفته‌تری ایجاد خواهد کرد تا فعالیت‌ها جدی‌تر صورت بگیرد. مجموعه آدم و حوا دومین مجموعه‌ی است که مجوز همسان‌گزینی را از سازمان تبليغات اسلامی دریافت کرده است.

اصغری عنوان کرد: در بخش خدمات آموزش و مشاوره آدم و حوا حدود هشت هزار دقیقه فیلم آموزشی وجود دارد و در بحث مشاوره نیز پلتفرم مشاوره طراحی شده است. در اینده نزدیک با خدمات تسهیل‌گری و واسطه‌گری ازدواج، قصد داریم چرخه خانواده و خدمت به آن را تکمیل کنیم. این مجموعه تا به‌ امروز به ۳۰ هزار خانواده خدمت‌رسانی در زمینه ازدواج کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار