نامه شهید «بهمن مهدوی»؛

«سولان» قتلگاه سربازان ایرانی شد

شهید «بهمن مهدوی» در نامه‌ای خطاب به دوستش نوشته است: مزدوران عراقی «سولان» را تصرف کردند؛ تمام سرباز‌ان ایرانی شهید شدند.
کد خبر: ۴۶۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «بهمن مهدوی» فرزند «خلیل» یکم خرداد سال ۱۳۴۴ در شهرستان «هشترود» و در یک خانواده مذهبی متولد شد و از همان کودکی شروع به یادگیری احکام دینی کرد.

وی در سن هفت‌ سالگی قدم به سنگر علم و دانش گذاشت و دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت سپری کرد و به‌دلیل نبودِ دبیرستان در شهرستان «هشترود»، به خانه خواهرش در تبریز رفت و تحصیلات مقطع دبیرستان را در تبریز گذراند.

بهمن با فرارسیدن موعد سربازی، به خدمت فراخوانده شد و پس از گذراندن دوره‌ی آموزش نظامی در تهران، به لشکر ۶۴ ارومیه پیوست و عازم منطقه‌ی پیرانشهر شد.

وی یکم خرداد سال ۱۳۶۵ دقیقاً در روز تولدش، بر اثر اصابت ترکش به سرش در منطقه عملیاتی «حاج عمران» شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای وادی رحمت شهرستان هشترود آرام گرفت.

نامه شهید به برادرش

خدمت برادر عزیزم بهرام مهدوی، سلام و پس از ابلاغ عرض سلام امیدوارم که حالتان در زیر سایه‌ی خداوند قادر و متعال خوب بوده و وجودتان سلامت باشد و همچنین حال همگی افراد خانواده، خوب بوده و هیچ‌گونه ناراحتی و نگرانی در بین افراد وجود نداشته باشد.

برادرجان اگر از احوالات اینجانب، برادر کوچکت بهمن خواسته باشی الحمدلله سلامتی حاصل و برقرار است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. سلام مرا به همه افراد خانواده برسان، به خصوص به پدر و مادر عزیزم و خواهران و زن‌داداش و بچه‌های دیگر.

پیش از این مزاحم شما نمی‌شوم و همگی را به خدای بزرگ می‌سپارم.

ارداتمند شما بهمن مهدوی»

نامه شهید به «حمید شمس مقدم»

پس از عرض سلام، سلامتی شما را از خداوند بزرگ و متعال خواستارم و امیدوارم که هیچ گونه ناراحتی نداشته باشید. اگر حال اینجانب دوستت بهمن را خواستار باشی، بد نیستم و به دعاگویی شما و انجام وظیفه مشغول می‌باشم.

حمید جان! تا الان آدرس شما را نداشتم و آدرس شما را از «غلام افرازی» گرفتم در ضمن اگر آدرس بچه‌های ما را داری برایم بفرست، چرا که مزدوران عراقی سولان را گرفتند و در آنجا مستقر هستند و تمام آدرس‌های من در سولان جا ماند. ما الان در حاج عمران مستقریم و تمام سرباز‌ها شهید شدند.

خوب بیشتر از این وقت شما را نمی‌گیرم و در آخر نامه، سلام مرا به تمام دوستان و آشنایان برسان. خداحافظ.

منتظر جواب نامه‌ات هستم. جواب نامه فوری فوری.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها