مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی:

مسئولان با اسناد بین‌المللی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی نکنند/ فریاد زنان قربانی سیاست‌های غرب بلند است

«محمدمیرزایی»گفت: مسئولان باید در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، به‌جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی داخلی، راه‌های نفوذ را در این عرصه مسدود کنند.
کد خبر: ۴۶۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲ - 23July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) زیر سایه اسلام ناب محمدی ( ص) آغازگر حرکتی جهانی در تاریخ بشریت شد و با سرعت بسیاری به‌سمت ایجاد حکومت اسلامی می‌رود، حکومتی که قطعاً بدون نقش‌آفرینی بانوان این سرزمین، به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

بانوان این سرزمین هموراه با عفت و پاکدامنی خود، شیرمردانی را تربیت کرده‌اند که در تاریخ ایران حماسه‌ساز شدند که در این راستا می‌توان به حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد. بانوان در این دوران، هم با تربیت رزمندگان حماسه‌ساز و هم با حضور خود در پشتیبانی از جبهه‌ها، نقش بی‌بدیل خود را در انقلاب اسلامی ایران و تحقق جامعه اسلامی به اثبات رساندند و امروز نیز همین بانوان هستند که با مسئولیت تربیتی خود در خانواده‌ها، در تحقق «معنویت و اخلاق» که یکی از مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب است، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

«فاطمه محمدمیرزایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی است که در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، به تبیین نقش بانوی مسلمان ایرانی در تحقق جامعه اسلامی و وظیفه مسئولان در این زمینه، پرداخته است.

وی معتقد است: «مسئولان و تصمیم‌گیران باید در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی، با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ، در این مسائل به‌خصوص حجاب و عفاف، اعتیاد، اشتغال‌زایی و ازدواج به تولید و تربیت نسلی در طراز اول انقلاب اسلامی پرداخته به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندین و دشمنان ایران اسلامی دامن نزنند. همچنین مسئولان باید در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، به‌جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی داخلی، راه‌های نفوذ را در این عرصه مسدود کنند».

آن‌چه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع‌پرس با «فاطمه محمدمیرزایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی است.

مسئولان با اسناد بین‌المللی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی نکنند/ فریاد زنان قربانی سیاست‌های غرب بلند است

دفاع‌پرس: نقش بانوان این مرز و بوم در مبارزه با کفر و دفاع از اسلام چگونه است؟

نقش پررنگ بانوان این مرز و بوم در مبارزه با کفر و دفاع از اسلام، چنان است که بار‌ها مورد تقدیر امام خمینی (ره) بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و ایشان فرموده‌اند: «چه افتخاری بالاتر از اینکه زنان بزرگوار ما در مقابل رژیم ستمکار سابق و پس از سرکوبی آن در مقابل ابرقدرت‌ها و وابستگان آنان، در صف اول ایستادگی و مقاومت از خود نشان داده‌اند... مقاومت و فداکاری این زنان بزرگ در جنگ تحمیلی آن‌قدر اعجاب‌آمیز است که قلم و بیان از ذکر آن عاجز، بلکه شرمسار است».

زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس همانند زنان نهضت عاشورا، پشت جبهه به پشتیبانی از رزمندگان پرداختند و برخی از آن‌ها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز جنگیدند و شهید، جانباز و اسیر شدند و از طرفی دیگر نیز شهادت پدر، برادر، همسر و فرزندان‌شان را بردبارانه بر قامت بلند خود تحمل کردند و به شکرانه‌ آن، با پیشانی بلند‌تر از قامت خود، سجده شکر به‌جای آورده و فریاد «ما رأیت الا جمیلا» سر دادند.

این راه هنوز برای زنان ادامه دارد؛ به‌طوری‌که بعد از سال ۱۳۶۷ و پایان جنگ تحمیلی هشت‌ساله، همسران آزادگان، شهدا و جانبازان، هنوز ادامه‌دهنده تدارکات رزمندگان هستند و برای آن‌ها جنگ ادامه دارد، آن‌هم در چند قدمی فضای درون خانه‌های‌شان. ایثار خاموش این بانوان، صدایی مانده در غربت است که همیشه در اختیار ارزش‌های الهی جامعه قرار داشته و دارند. شاهد این گفته، مادران، همسران، خواهران و دختران شهدای مدافع حرم، مدافع وطن، و مدافع سلامت هستند که با تأسی از پیام‌آور عاشورا حضرت زینب (س)، این گوهر بسیار ارزشمند را در قلب‌های خود نگهداری و با سوز و گداز پرورش دادند و گهواره جنبان جهان شدند و مردانی غیور و رشید را تقدیم درخت پربار اسلام کردند و خود نیز پیام‌آوران عاشورا در عصر حاضر شدند.

مسئولان با اسناد بین‌المللی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی نکنند/ فریاد زنان قربانی سیاست‌های غرب بلند است

دفاع‌پرس: از میان نگاه اسلامی و نگاه غربی به زن، کدام یک موفق‌تر و کاربردی‌تر هستند؟

اسلام ناب محمدی (ص) این جایگاه پرارزش و والا را به زنان مسلمان اختصاص داده است تا در آرامش و امنیت کامل در اجتماع نقش‌آفرینی کنند و در عین حال خدشه‌ای به وظایف مادری و همسری آن‌ها وارد نشود. این در حالی است که شاهدیم رسانه‌های بیگانه و معاند، دائماً در حال تلقین شرایط وخیم بانوان مسلمان ایرانی هستند که چه نشسته‌اید و بانوی مسلمان در ایران دچار ناکارآمدی و موانع متعدد است؛ اما با رصدی جزئی در احوالات زن غربی، به‌خوبی سردرگمی، بی‌هویتی، بی‌پناهی را برای آن‌ها لمس کرده و می‌بینیم که فریاد کمک‌خواهی زنان مظلوم و قربانی سیاست‌های سرمایه‌داری غرب بلند شده است.

دفاع‌پرس: زن ایرانی در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، در کجا قرار دارد؟

بر همگان مبرهن است که امروز نوک پیکان جنگ نرم، به‌سوی تزلزل هویت زن و خانواده‌های ایرانی به‌وسیله کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی - ایرانی برای اشاعه بی‌هویتی و از دست دادن ارزش‌هاست؛ معانیدن با چنین تلاش مذبوحانه‌ای، می‌خواهند به دژ مستحکم کیان خانواده مسلمان ایرانی نفوذ کرده و بر همه ابعاد وجودی زن مسلمان، همچون؛ عزت، حیا و نیز زودودن غیرت مردان مسلمان تأثیرگذار باشند تا با سیاست‌گذاری‌های همه‌جانبه خود در امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، ضد ارزش‌ها را ارزش تبدیل و از سوی دیگر نیاز‌های کاذب ایجاد کنند؛ به‌گونه‌ای که این نیازهای کاذب به مطالبه‌گری در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور تبدیل شود.

مسئولان با اسناد بین‌المللی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی نکنند/ فریاد زنان قربانی سیاست‌های غرب بلند است

دفاع‌پرس: وظیفه مسئولان در مواجهه با جریان نفوذ و جنگ نرم چگونه باید باشد؟

مسئولان و تصمیم‌گیران باید در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی، با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ، در این مسائل به‌خصوص حجاب و عفاف، اعتیاد، اشتغال‌زایی و ازدواج به تولید و تربیت نسلی در طراز اول انقلاب اسلامی پرداخته به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندین و دشمنان ایران اسلامی دامن نزنند. همچنین مسئولان باید در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، به‌جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی داخلی، راه‌های نفوذ را در این عرصه مسدود کنند.

قوای سه‌گانه باید با دخالت و نظارت خود در روند فرهنگی جامعه به‌منظور رسیدن به شرایط مطلوب گام بردارند تا همان‌گونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه، مورد مطالبه قرار گرفته است، شاهد برخورد روشن، صریح و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم باشیم و مسئولان باید بدانند که آسیب‌های وارده از انحرافات فرهنگی در جامعه کم از آسیب‌های اقتصادی نیست و چه بسا در بسیاری موارد، زیر بنای شکل‌گیری آسیب‌های کلان‌تر است.

دفاع‌پرس: وظیفه بانوی مسلمان ایرانی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان چیست؟

باید توجه داشت که اگر جوانان ما با جریان نفوذ در آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس مثل حیا و عفت، قانون‌مداری، اخلاص، مسئولیت‌پذیری، تعهد، تلاش سازنده و... آشنا شوند، می‌توانند به سهولت تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل و شاخص‌های ارزشی اسلامی را در جامعه اسلامی ارتقاء دهند؛ بنابراین دستگاه‌های متولی حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی باید جهت شناساندن عمق و محتوای ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه برنامه‌ریزی کرده و از نفوذ مصادیق فرهنگ و اقتصاد مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

خواسته پیام‌آوران عاشورایی و زنان تمدن‌ساز ایران اسلامی از زنان و دختران آزاداندیش سرزمین باصلابت و انقلابی ایران اسلامی، این است که برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن با تداوم رعایت موازین اسلامی در تمامی زوایا از فردی گرفته تا خانوادگی و اجتماعی و همچنین رشد و الگوگیری از زن مسلمان ایرانی، به فرموده رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)؛ بار دیگر الگویی بی‌بدیل از هویت دینی ملی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها