تحولات افغانستان؛

آزادسازی ۱۷ ولسوالی از دست طالبان/ احتمال آتش بس در روز عید

وزارت دفاع افغانستان از بازپس گیری ۱۷ ولسوالی از دست نیرو‌های طالبان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 18July 2021

آزادسازی ۱۷ ولسوالی از دست طالبان/ احتمال آتش بس در روز عیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی و دفاعی این کشور موفق شده‌اند ۱۷ ولسوالی (شهرستان) را از نیرو‌های طالبان باز پس گرفته و ده‌ها تن از عناصر این گروه را به قتل برسانند.

بر اساس این گزارش، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، نیرو‌های امنیتی افغانستان موفق شده‌اند با کمک نیرو‌های «خیزش مردمی»، چهار ولسوالی دیگر را از کنترل نیرو‌های طالبان خارج کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، از دست دادن این مناطق را تایید کرده، ولی گفته است، چون موقعیت و اراضی این مناطق نسبتاً مناسب نبود، طالبان آن‌ها را رها کرد.

طالبان می‌گوید از مجموع ۴۲۱ ولسوالی افغانستان بر ۱۹۳ ولسوالی کنترل دارد، ولی وزارت دفاع افغانستان این ادعا را رد کرده است.

در هفته گذشته نیز طالبان مدعی شده بود که کنترل ۸۵ درصد از خاک افغانستان را در دست دارد.

همزمان با تشدید درگیری‌ها، زلمای، خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرده که در عید قربان آتش‌بس میان حکومت افغانستان و طالبان برقرار شود.

وی گفته است که با آتش‌بس می‌توان امیدوار بود که در مرحله بعد درباره کاهش خشونت در کل کشور توافق صورت گیرد.

در حال حاضر، مذاکرات محرمانه میان هیئت‌های هفت نفری حکومت افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر در جریان است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، و ملا عبدالغنی، برادر رئیس دفتر طالبان در قطر، این مذاکرات را رهبری می‌کنند.

گفت‌وگو‌های صلح افغانستان در قطر ۱۰ ماه پیش آغاز شده، ولی پیشرفت خیلی اندک داشته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها