دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛

چرایی صادرات «نورا»/ سردار فدوی: واکسن «نورا» را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار می‌دهیم

علت اینکه سپاه تصمیم دارد واکسن «نورا» را برای استفاده مستضعفین به دیگر کشور‌ها صادر کند، به ماهیت انقلاب اسلامی ایران که پشتیبانی از تمام مستضعفین جهان است، بازمی‌گردد.
کد خبر: ۴۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸ - 19July 2021

چرایی صادرات «نورا»!گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ سردار «فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ۲۶ تیرماه در آیین افتتاح درمانگاه چندتخصصی مرکز ژنتیک نور دانشگاه بقیه‌الله (عج) در مطلبی عنوان کرد: «با تولید واکسن کرونا از سوی دانشگاه بقیه‌الله (عج)، پس از بی‌نیازی کشورمان، این واکسن را در اختیار مردم مستضعف دیگر کشور‌ها خواهیم گذاشت»؛ موضوعی که در فضای مجازی بازتاب بسیار زیادی داشت.

این واکسن که «نورا» نام دارد، واکسنی است که ششم تیر امسال در آیینی توسط فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت رونمایی شد؛ هرچند دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه بقیه‌الله (عج) در نشستی خبری که بهمن سال گذشته برگزار شد، از آغاز ورود واکسن بیماری کرونای ساخت دانشمندان و پژوهشگران این دانشگاه به فاز انسانی در اردیبهشت سال بعد خبر داده بود،اما با وجود این تأخیر زمانی، رونمایی از واکسن مورد اشاره را می‌توان اقدامی موفقیت‌آمیز در راستای مبارزه با کرونا ارزیابی کرد.

البته اگر امروز می‌بینیم که خبرهای منتشره درباره واکسن مورد اشاره بازتاب وسیعی پیدا می‌کند، شاید به دلیل آن است که سازنده این واکسن کسانی هستند که در لباس مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند؛ زیرا هرگاه خبر فعالیتی از سوی این عزیزان منعکس شده، تحلیل‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

اما واکسن نورا، واکسنی است که ساخت آن توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و دانشگاه جامع امام حسین (ع) و نیز با حمایت معاونت تحقیقات سپاه از اسفند ۱۳۹۸ آغاز شد که پس از انجام مطالعات اولیه و تولید آن‌ها در میزبان «پروکاریوتیک»، در اردیبهشت ۱۳۹۹ منجر به تولید آزمایشی چهار پروتئین نوترکیب به‌عنوان کاندیدای واکسن از نوع پروتئین شد؛ لذا پس از طی کردن مراحل ساخت واکسن تحت نظارت کامل و دائم واحد‌های کنترل و تضمین کیفیت مورد تأیید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، راه‌اندازی خط تولید انبوه واکسن «نورا»، آن هم با کیفیتی در تراز استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی، برای استفاده عموم مردم و پس از آن صادرات این محصول نوترکیب با تلاش بی وقفه و شبانه روزی تداوم دارد.

حال ممکن است این سئوال پیش آید که چرا «واکسن را در اختیار مردم مستضعف دیگر کشور‌ها قرار می‌دهیم» و چرا از قبال صادرات آن به دیگر کشور‌ها ارز وارد کشور نمی‌کنیم؟ امری که هم‌اکنون توسط بسیاری از کشور‌ها صورت می‌گیرد.

در پاسخ به این سوال شاید بیان این جمله از امام خمینی (ره) کافی باشد که «هر دو ابرقدرت (شوروی سابق و آمریکا) کمر به نابودی ملل مستضعف بسته‌اند و ما باید از مستضعفین جهان‏‎ ‎‏پشتیبانی کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان‏‎ ‎‏را صادر نمی‌کنیم، کنار بگذاریم؛ زیرا اسلام بین کشور‌های مسلمان فرقی قائل نمی‌باشد و‏‎ ‎‏پشتیبان تمام مستضعفین جهان است»؛ بنابراین باید گفت علت بیان چنین جمله‌ای از سوی جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص صادرات «نورا» به ماهیت انقلاب اسلامی ایران که همان پشتیبانی از تمام مستضعفین جهان است، بازمی‌گردد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار