بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه به‌مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اوضاع بین‌المللی را به نفع ایران تغییر داد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به‌مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پذیرش قطعنامه اوضاع بین‌المللی را به نفع ایران تغییر داد و سبب شد بار دیگر ابتکار عمل به دست ایران بیفتد.
کد خبر: ۴۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 19July 2021

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اوضاع بین‌المللی را به نفع ایران تغییر دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از كرمانشاه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به‌مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حمایت هشت‌ساله نظام بین‌الملل از عراق در حال به نتیجه رسیدن بود. ارسال مستمر تجهیزات روسی و فرانسوی، انتقال تکنولوژی پیشرفته و مشارکت دولت‌های غربی در ساخت سلاح‌های کشتار جمعی، کمک‌های فراوان کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس خصوصاً عربستان صعودی و کویت، ارتش عراق را به قدرتی فرامنطقه‌ای تبدیل کرده بود. برخورداری ارتش عراق از اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی غرب خصوصاً آمریکا و نیز مشارکت مستشاران نظامی روسی و آمریکایی در تجزیه و تحلیل توان نظامی ایران، قدرت فرماندهی ارتش عراق را نیز افزایش داده بود.

رییس جمهور دیکتاتور عراق نیز اقشار مختلف مردم عراق را مسلح کرده و در اختیار سازمان‌های ارتش قرار داده بود؛ به‌گونه‌ای که ارتش عراق آماده به‌دست گرفتن ابتکار عمل بود؛ اما در نقطه مقابل، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، عدم انجام هرگونه معامله نظامی، جنگ نفت و بمباران کشتی‌های تجاری ایران و به حداقل رساندن صادرات و واردات ایران با همکاری نیروی نظامی مستقر در خلیج فارس، همگی دست به دست هم داده و توان نیرو‌های مسلح ایران را کاهش داده بودند و در نتیجه موازنه قوا به‌نفع ارتش عراق شده بود.

به‌همین دلیل، در گزارش کارشناسانه‌ای که به امام خمینی (ره) ارائه شد، عدم امکان دستیابی به پیروزی قطعی قلمداد شده بود. مجموعه این عوامل، امام خمینی (ره) را بر آن داشت که با یک تصمیم به‌موقع، در جهت حفظ نظام اسلامی اوضاع را به‌نفع ایران تغییر دهند و جمهوری اسلامی ایران در تا ۱۳۶۷/۴/۲۷ قطعنامه ۵۹۸ را بپذیرد.

پذیرش قطعنامه اوضاع بین‌المللی را به‌نفع ایران تغییر داد و سبب شد بار دیگر ابتکار عمل به دست ایران بیفتد. در پذیرش قطعنامه برای حضرت امام خمینی (ره)، رضای خدا، حفظ نظام اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در جهت براندازی حکومت اسلامی، ملاک بود.

پذیرش قطعنامه به‌وسیله امام (ره) که نشان می‌داد ایشان برای حفظ اسلام و نظام از آبروی خود گذشته است، آن‌چنان توانمندی را در کشور و مردم ایجاد کرد که علی‌رغم کمبود‌های اقتصادی، تجهیزاتی و سازمانی، موازنه قدرت را در برابر دشمن با همه برتری‌های تجهیزاتی او برقرار ساخت؛ چیزی که دشمن ابتدا از درک آن عاجز بود؛ لیکن پس از حمله در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۳۱ به خوزستان و کرمانشاه و حمله در تاریخ ۱۳۶۷/۵/۳ به کرمانشاه و مشاهده واکنش‌های رزمندگان اسلام، بر آن وقوف یافت. از طرف دیگر پذیرش قطعنامه که به انعکاس جهانی آن منجر شد و اثبات‌کننده خوی صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران بود و تبلیغات جهانی علیه ایران را خنثی کرد و سبب تحول در افکار عمومی شد؛ خصوصاً که پس از این اقدام ایران، ارتش عراق مجدداً به ایران حمله کرد.

اداره‌کل حفظ آثار وشنر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸، به روح بلند شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سلام و درود می‌فرستد و بر استمرار مسیر آنان تحت رهنمود‌های حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تاکید می‌ورزد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار